Översätta från eller till engelska

Jag studerar väldigt mycket för det är ju så roligt att lära sig mer men då och då snubblar man över fackuttryck som man inte kan översätta eller så försöker man själv förklara något och hittar inte rätt ord på engelska. Finns det någon som sitter på en otroligt bra sida som översätter hästtermer?
 
Jag upptäckte detta när jag skulle köpa häst från uk. Vad heter mugg på engelska!? Man fick klura genom att läsa andras annonser och lära sig hur man beskriver och uttrycker sig om häst. Ibland frågade jag även personer jag pratade med, beskrev vad jag menade och frågade vad det kallas på eng. Hade även kontakt med veterinärklinik via fb som jag frågade om en del saker. Sen får man googla. Hoppas du hittar en bra sida ändå!
 
Jag studerar väldigt mycket för det är ju så roligt att lära sig mer men då och då snubblar man över fackuttryck som man inte kan översätta eller så försöker man själv förklara något och hittar inte rätt ord på engelska. Finns det någon som sitter på en otroligt bra sida som översätter hästtermer?


Jag hade en liten bok med översättningar både till och från engelska med hästtermer. Vet inte om den finns kvar?
 
Jag upptäckte detta när jag skulle köpa häst från uk. Vad heter mugg på engelska!? Man fick klura genom att läsa andras annonser och lära sig hur man beskriver och uttrycker sig om häst. Ibland frågade jag även personer jag pratade med, beskrev vad jag menade och frågade vad det kallas på eng. Hade även kontakt med veterinärklinik via fb som jag frågade om en del saker. Sen får man googla. Hoppas du hittar en bra sida ändå!
Jag gör likadant men det tar tid när man letar efter något speciellt. Igår var jag jätte trött och blev därför väldigt frustrerad när jag inte hittade en översättning på bakskygg och kom fram till att det måste ju finnas någon sida där man kan hitta det men jag får väl försöka skapa en själv och bygga ut den i takt med att jag hittar rätt ord.