Övervakning stall

Eloise

Trådstartare
Ni som har övervakning i stall, vad har ni för nått? Jag vill gärna kunna se att hästarna har det gott på natten, så det behövs inget större system med flera kameror, lång räckvidd osv.
Ska kunna kika i två boxar i mörker bara.
Wi-Fi från huset räcker in i stallet.
 
Jag ha MI smart home kamera i hönshuset 😁 fungerar helt okej men jag tror det finns ännu bättre kvalite på kameror, det beror vad du vill se.

Min kamera fungerar i både ljus och mörker, jag kan styra den, lyssna och prata. Det är lite kul när jag har hönsvakt och är borta, då kan jag prata med dom som är där 😅
 
Jag ha MI smart home kamera i hönshuset 😁 fungerar helt okej men jag tror det finns ännu bättre kvalite på kameror, det beror vad du vill se.

Min kamera fungerar i både ljus och mörker, jag kan styra den, lyssna och prata. Det är lite kul när jag har hönsvakt och är borta, då kan jag prata med dom som är där 😅
Jag vill mest se att ingen har kolik eller rullat fast. Det behöver inte vara knivskarpt eller tvåvägskommunikation, även om det vore kul att skrämma min far när han får för sig att mocka 😂
 
Jag vill mest se att ingen har kolik eller rullat fast. Det behöver inte vara knivskarpt eller tvåvägskommunikation, även om det vore kul att skrämma min far när han får för sig att mocka 😂
Jag tror det mesta "duger" till det. :) min skulle absolut räcka, såhär ser det ut i hönshuset just nu till exempel!
Screenshot_2023-02-15-08-40-11-61_89ed83f5c7ca8fa2c91fc75c50289338.jpg
 
Jag skaffade en reolink bullet kamera när min häst skulle föla förra våren. Hade tänkt ta ner den när det var klart men det är så mysigt att ha lite koll på hästarna. Min lösdrift är i stallet så jag kan se när dom kommer och går. Har app i mobilen och i datorn. Funkar även i mörker.
 
Jag har en dröm om att ha kameror så man ser alla hagar. Även om det kan medföra lite panik när man inte är på plats och ser att det händer saker så hade det sparat på många mil eftersom jag ofta åker extra till stallet bara för att kolla. Men det lär ju inte vara helt enkelt och billigt då jag har tre lösdriftshagar.

Till ts, jag har använt en d-linjs kamera när jag fölvakat. En utan mörkerseende men det finns också, killar den i mobilen. Fungerade i våras med trots att kameran är inköpt 2014.
 

Liknande trådar

Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 091
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
2 983
Senast: Twihard
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
7
· Visningar
784
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 281

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp