Övriga intressen

Andalusier

Trådstartare
Av ren nyfikenhet tänkte jag höra vad ni andra har för intressen som ni utövar förutom hästar o rid / körsporten??

Själv så tränar jag motocross åkning.

Så vad har ni för några intressanta intressen?? 😊
 
Jag har inga andra intressen :p
Hästar, ridning, stallet osv är mitt enda stora intresse. Eller jag har hundar också så de är såklart mitt intresse, att umgås med dem och så, men där är jag inte aktiv med att gå kurser eller så.
 
Jag rider inte längre pga höftvärk, kör sporadiskt. Hästen börjar bli gammal dessutom.

Förutom hästarna är jag kattintresserad och syr kläder.
 
Häst, hundaktiviteter, klättring(inomhus), mountainbike.

Sen startar jag också en hel del projekt som jag aldrig avslutar..T ex obyggd hundkoja, halvklippt häck, oorganiserad rabatt med blommor, osv...
 
Mina passioner i livet är hästar och rockmusik.

Jag älskar att gå ut och kolla på band. Småband i mindre lokaler är min livsluft och fyller på min energi.

Kvällens spelning var KSM3 på Kafe 44.
DADB1EDB-EFA0-45FF-9DAA-0422A240C56C.jpeg
 
Håller på med historiskt återskapande vilket resulterat i handsömnad av de verse klänningar, hättor, jackor etc, har skjutit långbåge (pil och båge), nålbinder lite och har påbörjat lite att leka med trä och kniv. Under våren kommer jag även försöka börja med härakamp (vikingatida stridskonst) och historisk fäktning med långsvärd och dolk (/hema)!

Tidigare har motorsport varit ett intresse och jag har varit funktionär på rally, stcc och dragracing :)
 
Av ren nyfikenhet tänkte jag höra vad ni andra har för intressen som ni utövar förutom hästar o rid / körsporten??

Själv så tränar jag motocross åkning.

Så vad har ni för några intressanta intressen?? 😊

Jag har tyvärr inte hästar som aktivt intresse längre, jag fick barn och så togs min häst bort tätt efter, efter det har jag valt att ta en hästpaus.

Förutom familjen som är viktig för mig (dottern har flera aktiviteter jag gärna engagerar mig i) så styrketränar jag ca 5ggr i veckan, jag ser mkt på fotboll, gillar tv- och dataspel och har två stora passioner: Mello/ESC och Grekland :love:
Surfa runt o läsa om Grekiska öar gör jag helst dagligen! (Om jag ej ser på hem till gården hehe)
 
Lite trädgårdspyssel gillar jag att hålla på med, dels odling i mindre skala och lite blommor och allmänt finlir i trädgården. I somras ledsnade jag däremot så då vart det nästan inget ”finlir” och skapande utan bara vattna och skydda odlingarna från att torka bort :meh:
Gillar att läsa böcker men gör det alldeles för sällan tyvärr. Känner att tiden inte riktigt räcker till det.
 
Sen jag blev avsutten och hästlös så har jag återupptagit en gammal hobby sen tidig ungdomstid nämligen elektronik med allt vad det innebär och jag har tagit det till en helt ny nivå så nu både konstruerar jag, caddar, tillverkar kretskorten och har börjat med ytmonterat. Snacka om tidstjuv men det är skitkul och sååå avkopplande. :)

Visa bifogad fil 23587
 
Jag är hästlös sedan 1 år tillbaka, så nu är jag lite vilsen i pannkakan...
Men hunden får mer tid, vi har tränat nose work i höst, och det är fantastiskt kul.
Vi har börjat åka på bilträffar med vår Buick, och träffat lite nya bekantskaper, och jag har tagit mej tid att vara social med "vanligt" folk, inte bara hästmänniskor/snack =)

* Jenny *
 
Min egna ridning la jag på hyllan för 5 år sen när hästen togs bort, då blev hund en stor del av fritiden, träning och tävling. Nu har jag börjat lite med häst igen. Jag och mitt 3-åriga barnbarn sköter en shettis. Men hund är mitt största intresse och tar en hel del timmar.
 
Hund och hundtraning ar I dag ett mycket storre intresse an hast livet. Lite trist, men det passar mig och min kropp mycket battre nu an “nastan det”.
jag har i vintner borjat sticka igen, nagot jag inte gjort pa over 30 ar, och det ar super kul ... sarskilt nar jag ar sjuk och har begransad energi att gora annat an att sitta still.
jag far da och da for mig att gora nagot som att renovera en gammal mobel, eller bygga om ett badrum ... och da blir det nastan ett fanatiskt intresse tills det ar klart ☺️
 
Fotografering, för skojs skull, när jag hinner.
Tycker dock det var mer för några år sedan än nu.
Sedan blir jag kanske lite mindre peppad för att man ser så många så duktiga fotografer nu, som dessutom är väldigt skickliga med redigeringsverktygen.


Bjuder på en bild bara för att..
Visa bifogad fil 23590

Vilken tjusig bild! :)
Va har du för kamera ?
Kollar du instagram tycker jag folk redigerar sönder bilderna eller använder för mkt filter. Färgerna blir för kontrastrika och onaturliga...
 

Liknande trådar

Ridning Jag red på ridskola från jag var 6 till övre tonåren, under senvår och sommar red vi ofta uteritter, i alla gångarter. Man fick lära sig...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
7 316
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 054
Senast: MML
·
Skola & Jobb Jag har hittat en högskolekurs som verkar intressant. Den är på 7,5 Hp och går på 50% (distans). Det handlar enbart om ”skoj-studier”...
2
Svar
37
· Visningar
2 166
Avel Hur snabbt efter fölning börjar ni rida era ston? Om de vart ridna under tiden lätt o är något äldre. Mitt sto är 15 och blir hennes...
Svar
11
· Visningar
1 160
Senast: Teilani
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp