Övriga intressen

Jag gillar att måla, sen tycker jag det är kul med bilar men har knappt tid att lära mig meka. Skulle vilja ha en äldre bil utöver den jag har nu men det finns ingen plats för den.
Sen jakt, med stående fågelhund. Var mer aktiv förut ihop med min mamma och nu hjälper jag henne ibland. Hade jag haft mer tid hade jag haft en vorsteh :)
Sen har jag börjat utmana mig själv genom att skaffa en massa blommor, en trädgård vore ju drömmen men har iaf en balkong allt ska bo på i vår! Främst palettblad som gäller nu.
Sen gymmar jag men det är mest för att må bättre, själva träningen vet jag inte om det räknas som intresse. Men ja, lite kul är det väl att se sin kropp som ett projekt :D

Kan man räkna jobb, karriär som intresse? Förra året lyckades jag iaf med ett delmål men nu har jag blivit mer taggad på nya utmaningar och framförallt hos antingen saab eller försvaret skulle jag vilja ha en tjänst.
 
Mitt hästintresse ligger på is sedan ett par år tillbaka. Provade på en teaterkurs i höstas och blev helt hög så det blir fler kurser till våren med en liten dröm om att kunna joina en amatörteatergrupp av något slag i framtiden. Annars lägger jag mycket tid och pengar på resande, speciellt runtomkring östeuropa. Pysslar också en del hemma: inredning, balkongodling, matlagning. Har alltid gillat att skriva men inspirationen har varit väldigt låg på senare tid.
 
Foto, Måla/Rita digitalt och analogt, Musik, Springa, Tv och Datorspel, Resor, Katter, Odling/Plantor... och så ridningen/hästarna då. I bland är jag lite ledsen över att jag inte har tid att göra allt det roliga!
 
Hästar håller jag inte på med längre, men skulle vilja skogsmulla ibland.
Har två hundar, katt och två barn, gillar trädgård och odling, läser en hel del och älskar teater och musikaler. Mat är en stor hobby också.
 
Ridning, skola, kompisar😅Det enda jag hinner med egentligen. Men innan spelade jag tennis, en del fotboll och har simmat flera år. Fastnade dock aldrig riktigt för någon av de sporterna. Spelade gitarr ca 2 år och det var faktiskt rätt kul för jag hade en toppen lärare! Sedan så gillar jag att rita men det är inte ofta jag har tålamodet att sätta mig ner och jobba ordentligt på en skiss.
 
Det jag ägnar tid åt förutom hästarna är att köra motorcykel.
Senaste året har det inte funnits någon motivation då den fått läggas på husrenovering. Efter att ha renoverat i 3.5 år får väl det också ses som ett intresse :crazy::D
 
Att skriva är mitt jobb, men jag har det som hobby också. Det är passion, rakt av. :heart

Sedan fotograferar jag en del, är trädgårdsfanatiker (främst sånt som går att äta +rosor), gillar att resa, laga mat och baka. Springa gillar jag också. Läsa gör jag förstås mycket. Och så har jag börjat spela saxofon igen. :)

Mitt enda problem är att hinna med allt som är kil.
 
Trädgård, växthus, odling av blommor, frukt och grönsaker. Även jag drabbades dock av en stor dipp pga sommaren och torkan förra året men hoppas att det går bättre i år.

Sporadiskt blixtrar ett intresse för matlagning till ibland, men det varierar verkligen...

Biodling (ser mig själv som nybörjare dock, började 2018)

Fotografering - ett intresse som för mig omedelbart drar med sig fler saker som naturvandringar och fågelskådning för intressanta bilder

Träning, ffa löpning

Särskilt när jag känner mig trött och mentalt sliten lägger jag gärna stora pussel, minst 2000 bitar. Mycket meditativt. Och ingen tidspress. Det senaste har nog legat framme två år i väntan på att de sista svarta bitarna ska pusslas ihop.

Sedan uppskattar jag också att gå på museer, konserter/musik överhuvudtaget, bio och teater. Och att följa Rögles hockeymatcher. (När det inte går alltför dåligt, visserligen följer jag dem ändå men kanske inte uppskattar så mycket)

Ett par år av mitt liv la jag mycket tid på frågesport på nätet, gjorde nya ämnen och deltog i ligor högt och lågt. Jag gillar fortfarande grejen med frågesport/quizer även om jag inte kan säga att jag just nu lägger någon större tid på det.

Alla ovan nämnda intressen måste ju få gå i vågor för att funka, och ta mer och mindre plats eller läggas helt i malpåse under olika perioder. Allt utom djuren förstås, deras mående är det enda som inte kan prioriteras ner. Och även biodlingen måste ju skötas med viss regelbundenhet.

Jag SKULLE också gärna vilja: snickra, dreja, sy, skriva, måla/teckna, resa mer och gå på en massa roliga kurser och föredrag - men, så var det ju det där med dygnets begränsningar. :(

(hade inte jobbet begränsat min tid så många sammanhängande timmar per dag så hade jag för övrigt gärna velat ha hund också. Eller.... hundAR...)

Och när jag ser detta så förstår jag min motvilja mot att prioritera tråkiga saker som "städning", när det finns SÅ många så mycket roligare saker som jag vill ägna min tid åt, innan det är dags att logga ut från livet.
 
Min häst är överst på prioriteringslistan. Annars är det konst och konsthantverk som jag brinner för. Dels är jag utbildad konstnär och jobbar med det, dels undervisar jag i keramik och dels kollar jag på mycket utställningar. Även att titta på scenkonst är något jag försöker så ofta jag har möjlighet, allt från dans till modern konstmusik och ljudkonst på scen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vad är era erfarenheter med magkatarr? Fick mitt första magkatarr här idag och smärtan och hela situationen som uppkom när det kändes av...
2
Svar
30
· Visningar
2 556
Senast: CaisaCax
·
Ridning Jag red på ridskola från jag var 6 till övre tonåren, under senvår och sommar red vi ofta uteritter, i alla gångarter. Man fick lära sig...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
7 638
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 235
Senast: MML
·
Skola & Jobb Jag har blivit singel efter att sambon gjorde slut med mig idag. Det hela suger såklart och är otroligt sorgligt. Jag är ledsen, arg...
2
Svar
29
· Visningar
3 816
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp