Bukefalos 26 år!

oförsiktig hund

B

**BORTTAGEN**

Just nu passar jag en 12 veckor gammal valp, jättesöt och go. Har ju även mitt eget yrväder här. Jag blir lite orolig för han är så oförsiktig med denna lilla valpen, springer över den mm. Hur stor risk är det att valpen skadas?? Min hund väger runt 25kg. Det är inte så kul om det händer något med någon annans hund... :(

Just nu har jag delat upp dom, valpen måste ju få vila också. Men då sitter dom och piper och vill in till varandra. Valpen är själv ganska busig, men blir nog lite rädd när det stora monstret kommer och mosar ner honom.

T

Tippan

Jag låter aldrig valpar leka med hundar som har så mycket större kroppsvikt. Jo om de leker så att den äldre hunden ligger ned o de bara smågnabbas.

Jag vet en pudel som fick diskbråk! Mycket obvanligt. Hon hade under hela sin uppväxt lekt med en Golden Retriever, vet inte om det har ett samband men... Nja jag är försiktig...

Liknande trådar

Övr. Hund Hur stort behov har hundar av att umgås/bo med andra hundar? Jag tycker att min hund verkar lite nedstämd ibland (sjukdom/skada helt...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 246
Övr. Hund Vad tycker ni om att skaffa valp när man har en gammal hund? Min shih tzu tik är 11 år. Jag pluggar just nu på distans så just nu har...
Svar
4
· Visningar
1 294
Övr. Hund Jag kommer med största sannolikhet bli erbjuden en mas valp till vintern. Det är verkligen min drömras och kommer träna agility med den...
Svar
13
· Visningar
1 011
Hundträning Ni som har en vuxen hund och en valp, hur tänker ni kring ganska hårdhänt "fostran" utomhus, i fart, och skaderisker? Mina två är nu...
Svar
12
· Visningar
1 047

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Träning & hälsa del 9
  • Dagens nagellack!
  • Vad gör vi? Del CLIV

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack #9
  • Valp 2022