oförsiktig hund

B

**BORTTAGEN**

Just nu passar jag en 12 veckor gammal valp, jättesöt och go. Har ju även mitt eget yrväder här. Jag blir lite orolig för han är så oförsiktig med denna lilla valpen, springer över den mm. Hur stor risk är det att valpen skadas?? Min hund väger runt 25kg. Det är inte så kul om det händer något med någon annans hund... :(

Just nu har jag delat upp dom, valpen måste ju få vila också. Men då sitter dom och piper och vill in till varandra. Valpen är själv ganska busig, men blir nog lite rädd när det stora monstret kommer och mosar ner honom.

T

Tippan

Jag låter aldrig valpar leka med hundar som har så mycket större kroppsvikt. Jo om de leker så att den äldre hunden ligger ned o de bara smågnabbas.

Jag vet en pudel som fick diskbråk! Mycket obvanligt. Hon hade under hela sin uppväxt lekt med en Golden Retriever, vet inte om det har ett samband men... Nja jag är försiktig...

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
1 583
Senast: AraSlei
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
2 446
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
11 356
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 173
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar