Ofrivillig/frivillig coronakarantän verkar ta fram det sämsta i Homo sapiens

Och det värsta är att den "väna Ragatan", börjar hamna där själv. Trots att jag försökt göra mitt bästa att vara just lugn, gladlynt, trygg och vänlig då både jag och mina föräldrar har fått vår släng av sleven under året. Senast ramlade pappa i skogen och bröt andra nackkotan... så nu kan jag och pappa jämföra våra krämpor, trots att han 69 år är i gång igen hemma och ute och går med rullator och inne går han utan en månad efter olyckan.

I övrigt verkar det som om Homo sapiens gör det bästa att missförstå allt som sägs, eller rättare sagt numera skrivs (för att undvika smitta) på nätet.

Varför lever vi Homo sapiens i vår egen bubbla... varför kan vi inte se utanför bubblan och tänka på hur andra Homo sapiens, som inte har våra intressen, eller tänker exakt som vi eventuellt KAN tänka och vad som KAN ha hänt för att orsaka en härdsmälta...

Jag är en sån, som vågar titta mig själv i spegeln och ser mina egna fel och brister, så jag vet att jag kan vara en riktig surkäring och kallar inte bara alla andra sura gubbar och kärringar, bara för att...

Wel well... jag har filosoferat färdigt för nu. Jag ska äta färdigt frukost, titta färdigt på Property brothers o hälla i mig en hink kaffe.

Tyvärr glömde jag sätta permon på laddning igår, så jag vet inte hur långt jag kommer idag om jag ger mig ut. Risken finns att jag får ringa färdtjänst och bli hämtad om jag drar rakt ut i "spenaten".

Detta är ett dagboksinlägg utifrån mina tankar och därför behöver inte andra respektera det och heller inte dissekera eller smula sönder dem, för att de har sina tankar om saker och ting. :heart
 
Senast ändrad:

Jag permonerade ut till Mariebergs köpcentrum, för att fixa lite grejer till min kraftplats/hemaltare. Men Flying Tiger verkar ha flytt Örebro och Eko, kändes inte heller helt rätt idag. Så jag ska kolla i lådor och skåp, vad jag har i ljus-, kristall och askväg, samt lite annat smått o gott... Nån blomma från rabatten finns ju att plocka in, samt nån mynta och lavendel.

Det blir fredagkväll hemma, förmodligen med någon smaskig paj och något gott att dricka.
 
WIN_20201002_18_41_51_Pro.jpg


Skämsmössa på och en Captain Morgan i glaset. Fin fredagkväll på er, från Ragatan, den oförbätterliga
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp