Oh the irony

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Jag tycker det är jobbigt för det känns som att jag liksom inte kan formulera och få fram det som är i huvudet"
"Men det är nog bara som du känner, jag tycker du var tydlig"

Jag FÖRSTÅR att hen menade väl med att säga så. Att hen tolkade det jag sa som att jag känner mig otydlig och luddig när jag pratar.
Men så menar jag inte. Jag VET att jag kan formulera mig ganska bra och sådär. Jag kan ha ett långt samtal utan att någon märker något konstigt. Men det är just det. Jag kan inte förmedla det där som är i huvudet, så dwt som kommer ut är typ plan B eller en kraftigt bearbetad version av det jag EGENTLIGEN menar men inte får fram.

Och så försöker jag förklara att jag inte får fram det där inifrån huvudet som jag egentligen vill få fram, och får till svar att... Det bara är som jag känner.

Ironin i att inte bli förstådd när jag försöker förklara hur jag känner att jag inte kan förklara vad jag tänker och därför blir missförstådd :crazy:
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Ja, varför skriver jag här egentligen? Jag har skrivit här tidigare och slutat flera gånger om, men så kommer jag tillbaks igen. Varför...
Svar
6
· Visningar
725
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel
Dagbok I tisdags gick min chef bort väldigt hastigt, han hade ett gigantiskt kund/kontaktnät vilket gör att vi har inte kunnat nå ut till alla...
Svar
4
· Visningar
1 063
Senast: cewe
·
  • Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
793
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Det är så konstigt. Ibland kan jag känna det som att jag hamnar i ett ”förvildat” läge där jag plötsligt blir som skygg för allt och...
Svar
1
· Visningar
598
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp