Ohio- läkare tvingas operera in embryon i livmodern.

Smulu

Trådstartare
Vad är det som händer? Operera in embryot från utomkvedshavandeskap i livmodern.
Ok att försöka om det är det kvinnan önskar, men att tvinga, med hot om Dödsstraff!?

Att helt enkelt bara genomföra operationen för att rädda kvinnan skulle alltså bli olagligt om förslaget går igenom. Hur tänker de? Jag tycker det är vidrigt!
 
Det är sådana här saker som får mig att tappa hoppet om mänskligheten. Jag blir nästan mörkrädd när jag läser om sådant här och jag hoppas att våra politiker i Sverige aldrig kommer att komma på så galna idéer som att förbjuda abort och/eller missfall. Att förbjuda läkarna att göra en behandling utav utomkvedshavandeskap är ren idioti. Varför påtvinga läkarna att göra en operation som enligt artikeln är omöjlig då tekniken inte finns och varför tvinga kvinnorna som redan har jobbigt nog att gå igenom ännu mera skit? Och varför är det oftast män som föreslår dessa lagar?
Nattens konstaterande innan jag går och lägger mig: den siste idioten är inte född - använd kondom.
 
Vad är det som händer? Operera in embryot från utomkvedshavandeskap i livmodern.
Ok att försöka om det är det kvinnan önskar, men att tvinga, med hot om Dödsstraff!?

Att helt enkelt bara genomföra operationen för att rädda kvinnan skulle alltså bli olagligt om förslaget går igenom. Hur tänker de? Jag tycker det är vidrigt!
Och vem sa att USA var ett modernt land... 😱
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 661
Kropp & Själ Okej.. just nu tusen frågor som cirkulerar i mitt huvud. Varnar för långt inlägg men hoppas att någon som har gått igenom detta orkar...
2
Svar
20
· Visningar
6 597
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 104
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag brukar mest vara här för att spela ulvspel (vilket jag inte har energi till för närvarande), men jag har ju sett att det går att få...
Svar
9
· Visningar
1 497
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp