oj...jag e visst lite svartsjuk..

luppa

Trådstartare
Min fina sambo som jag varit tillsammans med i fyra år har startat ett företag med en tidigare kvinnlig gammal arbetskompis. Jag har inte haft något problem med detta förrän nu...

De arbetar ofta på annan ort och bor då tillsammans.. Jag skäms lite över att jag tycker detta är lite jobbigt... När jag nämner det för min sambo så skrattar han och säger att jag inte behöver vara orolig..men jag e nog de ändå...::crazy:

Hans kollega har dessutom precis brutit med sin kille efter att ha varit tillsammans i flera år. Usch jag e så larvig...vad tycker ni..är jag fånig? Hur eller hade ni ens brytt er om ni var jag?
 
Sv: oj...jag e visst lite svartsjuk..

Man kan inte gå runt och oroa sig. Har din sambo varit otrogen tidigare, mot dig eller någon innan?
 
Sv: oj...jag e visst lite svartsjuk..

Nej aldrig...jag har plötsligt bara blivit så nojjig..inte likt mig annars..
 
Sv: oj...jag e visst lite svartsjuk..

Jag har varit nojjig i början av mitt och sambons förhållande när han pratade med sitt ex. Det tog ett tag innan det släppte för min del. De pratar inte ofta, men det händer (särskilt om hon behöver hjälp med plugget).
Har dock fått höra från flera håll att min sambo tillhör den trogna skaran och att jag inte behöver oroa mig. Och efter att jag träffat exet själv så har jag lärt mig.
 
Sv: oj...jag e visst lite svartsjuk..

Att bo ihop, som i samma rum och samma säng, accepterar jag inte.
jag hade tyckt att din situation var olustig och pratat med min sambo om det.
 
Sv: oj...jag e visst lite svartsjuk..

Tillägger själv: Läste nu att det gällde att bo ihop (hade lyckats missa det innan :/).
Det hade inte varit ok för mig. Då hade jag också blivit svartsjuk.
 
Sv: oj...jag e visst lite svartsjuk..

Hur jag hade reagerat hade nog berott på flera saker. Dels på hur mannen är. Mitt ex hade jag absolut inga funderingar kring. Jag är stensäker på att han var totalt trogen.

Någon annan man kanske jag skulle tvivlat på.

Dessutom är det en stor skillnad på att bo ihop som i samma stuga eller samma lägenhet fast olika rum. Men samma hotell i samma dubbelsäng hade känts mindre ok.
 
Senast ändrad:
Sv: oj...jag e visst lite svartsjuk..

Hej!

Jag tror att du måste försöka prata mer med din sambo. Beskriva dina känslor och lyssna på vad han har att säga.

Jag har tidigare haft företag med en manlig vän och vi delade bostad under den perioden. Min dåvarande sambo tyckte att det var lite jobbigt i början men vi hade en öppen dialog om hans känslor och tankar.
Tillslut kände han att det inte fanns något att vara svartsjuk över.

Jag tror absolut att män och kvinnor kan vara enbart vänner. Blir lite matt av att så många tror att det finns någon laddning mellan bara för att man råkar vara just man och kvinna.

Jag har nästan bara manliga vänner, för att jag tycker att det är lättare att umgås med män. Jag har helt enkelt mer gemensamt med de män jag träffat. Nu har visserligen ett par av dessa relationer blivit lite fel för att två av mina vänner kände mer än bara vänskap vilket jag fick reda på efter ganska lång tid och inte från personerna ifråga.
Jag har dock alltid varit rak och ärlig redan från början och förklarat att jag inte har något intresse utöver vänskap. Allt handlar om kommunikation.

Prata med din sambo och lycka till!
 
Sv: oj...jag e visst lite svartsjuk..

Det ska jag göra..igen.. Bara så skönt att få höra era tankar och åsikter om saken..
 
Sv: oj...jag e visst lite svartsjuk..

Jag är noll svartsjuk... och det är min partner också. MEN om han skulle ha problem med att jag delade rum med någon skulle jag ta det på allvar och inte bara vifta bort det. Sedan kan jag säga att jag skulle inte vara så vansinnigt bekväm med att dela rum med en kollega, jag vill behålla lite privatliv iaf. Någon enstaka gång fine men inte regelbundet.
 
Sv: oj...jag e visst lite svartsjuk..

Jag är noll svartsjuk... och det är min partner också. MEN om han skulle ha problem med att jag delade rum med någon skulle jag ta det på allvar och inte bara vifta bort det. Sedan kan jag säga att jag skulle inte vara så vansinnigt bekväm med att dela rum med en kollega, jag vill behålla lite privatliv iaf. Någon enstaka gång fine men inte regelbundet.
Exakt precis vad jag på ett ungefär tänkte skriva faktiskt :D
 
Sv: oj...jag e visst lite svartsjuk..

Min fina sambo som jag varit tillsammans med i fyra år har startat ett företag med en tidigare kvinnlig gammal arbetskompis. Jag har inte haft något problem med detta förrän nu...

De arbetar ofta på annan ort och bor då tillsammans.. Jag skäms lite över att jag tycker detta är lite jobbigt... När jag nämner det för min sambo så skrattar han och säger att jag inte behöver vara orolig..men jag e nog de ändå...::crazy:

Hans kollega har dessutom precis brutit med sin kille efter att ha varit tillsammans i flera år. Usch jag e så larvig...vad tycker ni..är jag fånig? Hur eller hade ni ens brytt er om ni var jag?

Jag skulle inte vara bekväm med det tror jag , å andra sidan skulle jag lätt kunna bo ihop med en killkompis själv :p ..för mig själv känner jag ju :D

Nä, men är den andra parten orolig o ledsen skulle jag tänka över det och själv skulle jag nog vilja vara själv också ..hopp i säng kan dom ju göra utan att ens bo i samma lägenhet om det skulle vara för det .
 
Sv: oj...jag e visst lite svartsjuk..

Jag hade i normalfallet varit helt lugn med det. Att de sover i samma rum hade inte bekymrat mig.

Men om jag ändå känt mig orolig, skulle jag ta upp det med sambon.

Resultatet av det samtalet skulle dock inte bli att de inte "fick" dela rum i fortsättningen. Om jag behöver sådana regler för att vara trygg, kan jag inte leva med honom, som jag ser det.
 
Sv: oj...jag e visst lite svartsjuk..

Fast måste dom dela rum? Jag jobbar borta en del och då SKA alla ha ett eget rum som går att stänga. Kanske vore det en lösning att ha det så?
 
Sv: oj...jag e visst lite svartsjuk..

Hade jag ALDRIG accepterat! :rage:

Visst, starta företag med en kvinnlig kollega skulle väl kunna vara OKEJ (men inte mer :cautious:)

MEN att dom bor i hop är ju bara direkt löjligt och som upplagt för att du blir lurad?! :yuck:


Kan lägga till att jag inte har problem med svartsjuka eller liknande, tycker bara att vissa saker finns det skriva regler för att så gör man bara inte.
 
Senast ändrad:
Sv: oj...jag e visst lite svartsjuk..

Jag hade inte funderat alls, men eftersom du känner som du gör så ska ni absolut prata om det. Kan tillägga att jag har blivit bedragen å det grövsta för typ sju år sedan. Snubben hade tre kvinnor till. Jag märkte ingenting så jag tänker numera att vill man vara otrogen så är man det och kan lyckas dölja det. Men som sagt, prata om det.
 
Sv: oj...jag e visst lite svartsjuk..

Det finns massor med människor av det motsatta könet som jag kunnat dela rum med utan att uppleva någon som helst sexuell spänning. Så jag antar att min sambo upplever samma sak. Men samtidigt så tycker jag att din sambo ska ta dig på allvar. Att han ska förklara vad han känner för exet med aningen fler ord än "inget". Otrohet är så pass vanligt förekommande att det inte kan viftas bort som obefogad oro.
 
Sv: oj...jag e visst lite svartsjuk..

Jag skulle fundera över vad jag egentligen är svartsjuk över. Problemet skulle hos mig vara djupare än att handla om huruvida de sover i samma rum eller ej.

Vill han vara otrogen så lär han vara det oavsett om de sover i samma rum eller på olika kontinenter.
Vill han inte så vill han inte, inte ens om han får en lapdance varje kväll...
Om jag trodde att förekomsten av en vägg skulle behövas för att förhindra otrohet, så skulle vi ha ett stort problem.

Så vad är det egentliga problemet?
Att du saknar honom? Att han inte visar dig att han älskar dig?
Att han är en opålitlig typ rent generellt? Dåligt självförtroende?
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 755
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 128
Senast: Pratsch
·
Kropp & Själ Jag börjar inse att hur mycket jag än stretar emot, så kommer jag bli tvungen att gå tillbaka och tillbringa så pass mycket tid på...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
20 303
Senast: Kiwifrukt
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 244
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp