”Ojämn” mage på hästen

Rabbit

Trådstartare
0DAF9F05-0477-462D-AD60-006468054869.jpeg
Min häst är känslig mot beröring vid magen, hatar sadelgjorden och när man borstar. Vi trodde först på magsår och hästen gick på behandling men utan förbättring. Han har en ”ojämn” mage undertill och undrar om det är normalt?Ser era hästar ut så med? Har aldrig tänkt på detta innan på andra hästar.. 🤨 ska till veterinären om två veckor men tänkte höra hur era ser ut först..
 
Visa bifogad fil 79944Min häst är känslig mot beröring vid magen, hatar sadelgjorden och när man borstar. Vi trodde först på magsår och hästen gick på behandling men utan förbättring. Han har en ”ojämn” mage undertill och undrar om det är normalt?Ser era hästar ut så med? Har aldrig tänkt på detta innan på andra hästar.. 🤨 ska till veterinären om två veckor men tänkte höra hur era ser ut först..
Japp det gör dom. Muskler och allt möjligt.
Vilka även kan vara spända och göra ont av olika anledningar.
 

Liknande trådar

Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
620
Senast: Murray
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 496
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
382
Senast: Sirap
·
Hästvård Hösten 2022 köpte jag ett 3-årigt fullblod ifrån galoppbanan. Han var ue på veterinär besiktning och i första 7 månader gick jätte bra...
Svar
0
· Visningar
377

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp