ojämna traktstöd? lite bedömnings hjälp snälla

Sv: ojämna traktstöd? lite bedömnings hjälp snälla

Lalala....här är några bilder från idag på det som ändrats...

framben och hovar, har tagit ner höger insida och höjden på vänster hov lite då den var högre. Tycker hon står betydligt trevligare även om det inte är perfekt, så ska ta några foton om några dagar när hon har slitit själv lite o se hur det är då. Höger hovs insida är nog fortfarande ltie hög men som sagt vill se hur hon sliter själv nu när jag jämnat ut lite mer.
(bilden lurar lite för hon står lite längre fram med höger och jag stod itne helt rakt, jag har kollat kronranden och den är inte lägra på insidan, men här såg det ut som det nästan :/ )

undertill högerframhov


Den problemiga vänster bakhoven....men nu har jag tagit ner insidan och rundat av på utsidan, och tycker det def. ser mer normalt ut. Hon verkade sluta att avlasta den hoven efter jag verkat den också, hon stod på den och annars brunkar hon inte vilja det mer än nån minut eller två högst.
Kronranden är ju jämnare också tycker jag.

undertill



det var den lilla updaten...
 
Sv: ojämna traktstöd? lite bedömnings hjälp snälla

KL mig själv

Ok, nu har det gått några månader och lite ahr hänt, osm personligen jag är nöjd med men skulel var intressant att se vad ni tycker, speciellt Coari och axel som ju hade ltei åsikter (intressanta sådana jag menar absolut inget negativt )

Nu är hon ju också högdräktig, och har bott i en fin jättestor lösdrift sedan april, vilket hon kommer fortsätta med resten av livet hoppas jag.

detta är när hon gått i 7 veckor sedan sista verkningen, hon har slitit väldigt jämt och fint och hade inga utflytningar längre och heller ingen röta.
Hon har dock varit superhalt på häger framben p.g.a. en spark, men det lyckades läka ganska fort som tur var.
Vänster bakhov är heller inte något skumt med längre och frambenen ser trelvigare ut även om dom inte är perfekta.


Tyvärr har jag inga bra kort, men ska inskaffas nu snart.

Hon har också slutat att avlasta vänster bakben som hon gjorde ofta innan, och korsproblemen är nästan helt omärkbara så hoppas på att det inte blir mcyekt att göra efter fölning när det komemr till rehab behandling.

Hovarna har generellt minskat något i storlek, men blivit rejält mycekt hårdare. Strålen har torkat lite p.g.a. värmen och torkan tror jag, men generellt så är hovarna bättre kvalité, även om jag gärna skulle sätt att hon behöll breddenpå strålarna mer än vad hon gjort.
Dock så är strålen inte ihoptryckt pga. själva traktstöden eller nåt, så dom får väl vara så om dom vill då, vad annat kan man göra liksom?
Dom verkar ju mår bra faktiskt, bättre, så jag tänker inte mixtra med dom.

Jag har en hovvårdare som varit två gånger, som jag trivs med, men skulle ädnå vara intressant att se vad ni tycker om benställningen nu i relation till hovarna?
(utifrån den kassa bilden jag hade då haha!)
 

Liknande trådar

Hästvård Försöker orientera mig i djungeln mellan barfota och "standardskodd" häst eftersom min häst inte riktigt fungerar inom något av de...
Svar
6
· Visningar
2 759
Hästvård Jag börjar bli helt uppgiven av dessa ständiga tappskor mina hästar skaffar sig. Vad tusan ska man göra? Min förra häst hade max 4...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 763
Senast: Marvin
·
Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 855
Senast: Amaranthe
·
Kropp & Själ Är inte ute efter att någon ska försöka ställa någon diagnos nu, självklart är det ingen som kan det över nätet. Jag vill bara få lite...
2
Svar
25
· Visningar
3 909
Senast: Eurydome
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp