ojoj.. akut hjälp med ridbyxor!!!!

L

lill_flesky

Skulle handla ridbyxor idag, stack iväg till granngården butiken i uppsala. Hittade först 2 par mountinhorse byxor som såg helt okej ut, strl 36 på båda om jag inte minns fel, dock så var de olika i modellerna.
Båda paren var alldeles för stora! Och 34 hade de inte. Provade ett par 170 cl, döm till min stora förvåning när dom visar sig vara förstora också! :o kunde få in en handsbredd i midjan ungefär, men de var hyfsat bra i längden. Provade ett par 160 också och dom var på gränsen till vad jag får på mig, satt skitsnyggt, men jag vågade inte köpa dem eftersom de antagligen krymper lite i tvätten och så.
Men i alla fall, jag tkr inte att jag är överdrivet liten, jag brukar ha 36 i vanliga byxor, brukar få sy upp ibland men de brukar passa i midjan och så. Är det just mountinhorse som har stora storlekar eller vad?
Det är ju lite pinsamt också att behöva gå till barnavdelningen för att leta ridbyxor när man är 19 år :o

Är det ngn som har bra tips på ridbyxor som:

Inte kostar över 600 kr
Är tygskodda (aldrig mer helskodda ridbyxor säger jag bara)
Är mjuka och bekväma, med ok kvalite
Är SMÅ i storlekarna
Finns i grått, blått eller mörkare beige

Eller är detta en omöjlig ekvation?? :crazy:
Min nuvarande ribyxor sjunger på sista versen just nu, men de sitter otroligt bra, ett par helskodda från John Field, har inte sett det märket på ngt annat ställe än där jag köpte dem, och den affären finns inte kvar längre. Ngn som vet vart man kan få tag på sånna?
 
Kolla på Hööks :).
Och Horka har otroligt fina ridbyxor!!
 
Jag säger bara en sak: Köp inte MH..

Har vanligtsvis 38, men MH har jag 36. Men, köpte ett par nya nu. Efter bara 2-3 gånger var dom väääldigt slitna på insidan av knäna och mellan bena. "Noppor" hade det också blivit.
 
Gillar inte helskodda helt enkelt, är inne på mitt andra par nu och de är verkligen inte sköna att rida i. Tycker inte ens man får bättre stöd, snarare att det hindrar, men det är vell mkt en smaksak också :)
 
Va trist :( trodde att Mh hade okej kvalite. Deras andra prylar har hållt bra för mig.
 
Kollade lite nsbabt igenom höökskatalogen och hittade ett par ridbyxor som jag gillade "contact" byxan, synd bara att den inte fanns i grått, och "superstretchig" ridbyxa. Ngn som har nån av dessa modeller?
 
vad jag förstår har de väldigt bra brallor på stenbergs läder inne i sthlm...annars har min kompis jacksonbrallor i jeans som hon tycker är jättesköna (och hon är smal!), men jag har även sett lite knubbigare personer med sådana (jag skulle kunna få på mig ett par sådana i min storlek) :p
 
har kollat på ropings men de fanns ju inte i några fina färger :(
 
Jag tycker då min MH ridbyxor är bra. Grå knäskodda med tyg...
 

Liknande trådar

Utrustning Jag måste köpa nya ridstövlar, mina gamla läcker värre än Titanic och jag börjar tröttna på att vara blöt om fötterna av att gå från...
Svar
4
· Visningar
1 253
Utrustning Hej! Jag har ett par ridbyxor som jag köpte precis när jag skulle börja rida, för ett halvår ca. alltså. Nu har dom tänjt ut sig rejält...
2
Svar
36
· Visningar
4 661
Senast: Millz
·
Utrustning Köpte mitt första par Pikeur ridbyxor idag - ett par vita att ha på tävling :love: Tror modellen heter Lugana eller någonting i den...
2
Svar
22
· Visningar
8 762
Senast: Salinero
·
Utrustning Har fått problem med att hitta ridbyxor som sitter bra sedan jag gått från strl 38 till 36. Byxor i strl 36 sitter bra i midjan, låren...
Svar
3
· Visningar
1 103
Senast: oxo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp