T

Tican

Jag har ångest! ska tävla lördag den 18:e, en lokal LD på min D-ponny Antica. Jag har bara tävlat klubbhoppningar (blåbärshoppningar typ) förut, och nu är jag så himla nervös! Nån som kansvara på dom här sakerna?
:confused:
1. Några speciella förberedelser jag kan göra redan nu? Anticas man och svans är trimmade, hon rakades igen idag, mer, tränset smörjer jag som vanligt.. :banana: Mer?
2. Vad rider jag dagen innan? Dressyr? Lugn skrittur? Galopparbete på nån stubbåker? :crazy:
3. Vad har man för överdragsbyxor på sig?? Än är det ju inte så kallt, men för att byxorna ska hålla sig fina..? Bara ett par jeans? :angel:

Behöver hjälp!! Kram Anna :bump:
 
1. förberedelser man kan göra flera dagar innan är ju att planera in veckan så den "blir lagom" inför tävlingen.. jag brukar i af tänka lite extra på det,men det gör jag iofs även om det bara är hoppträning eller vad som helst.

2.På min ena (som ska bli mamma :idea:) VAr det mycket bättre att skritta ut/rida ut dagen innan. Hon var inte sådätr överpigg så det blev jättebra. På dom 2 jag tävlar just nu rider jag markarbete dagen innan,kanske inte superhårt dock. Den ena pga av att hon kan stelna till över en dag sådär och den andra för att hon har så ruskigt mycket energi så blir hon inte riden får hon fnatt på tävling :smirk:

3. Näe jag använde överdragsbyxor för att hålla mej ren (gör inte det längre,gillar det inte helt enkelt) så hade jag nå typ av prasselbrallor över. Men jag har kommit fram till att dom blir skitiga så fort överdragsbrallorna ryker ändå :crazy: ;)

Lycka till på lördag! :)
 
okej! då kanske jag rider dressyr dagen innan, hon är den "nippriga" typen! Tack för tipsen! :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp