Bukefalos 28 år!

OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

Martina_m

Trådstartare
Är det OK?

Alltså jag älskar de där påsarna! De är hållbara, lagom storlek och snygga färger ;). Har den senaste tiden slängt ner min matlåda i en sån påse när jag ska till jobbet. Men har fått lite pikar av mina arbetskamrater. Vilket gör att jag absolut inte vill byta ut den :sneaky:.

Har tidigare känt att jag velat undvika att använda just de påsarna. MEN, va fan. Är det olagligt att handla på systemet eller? Och den mängden alkohol jag dricker, så kan man nästan påstå att jag inte dricker något alls. Kan hända ett glas vin till maten varannan eller var tredje månad. Eller 2-3 st cider om jag ska "festa" till det, typ 3 gånger /år. Jag är alltså inte i närheten av något missbruk.
Så varför ska jag "skämmas"? Jag är ju knappast ensam om att ha en systempåse i mitt hem :grin:.

Vad tycker ni?
 
Sv: OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

Använd på, hade du haft problem hade du nog försökt dölja det bättre ;) :D
 
Sv: OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

Svenskar och systembolaget alltså! Har du varit på bolaget, höhöhö. Fånigt överspänt. Självklart kan du använda påsarna.
 
Sv: OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

Bra storlekar på dessa påsar när man ska ha något litet med sig. Tex Ica påsar är ju gigantiska till en pyttesak.
 
Sv: OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

Är det OK?

Alltså jag älskar de där påsarna! De är hållbara, lagom storlek och snygga färger ;). Har den senaste tiden slängt ner min matlåda i en sån påse när jag ska till jobbet. Men har fått lite pikar av mina arbetskamrater. Vilket gör att jag absolut inte vill byta ut den :sneaky:.

Har tidigare känt att jag velat undvika att använda just de påsarna. MEN, va fan. Är det olagligt att handla på systemet eller? Och den mängden alkohol jag dricker, så kan man nästan påstå att jag inte dricker något alls. Kan hända ett glas vin till maten varannan eller var tredje månad. Eller 2-3 st cider om jag ska "festa" till det, typ 3 gånger /år. Jag är alltså inte i närheten av något missbruk.
Så varför ska jag "skämmas"? Jag är ju knappast ensam om att ha en systempåse i mitt hem :grin:.

Vad tycker ni?
Nej nej det går inte. Gör ju intryck hos arbetsgivaren att man har problem med spriten O_o
 
Sv: OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

Har använt systempåse till matlådan i...tja, säkert 15 år. Alltså, inte samma påse, men samma typ. Finns INGEN annan påse som är lika lagom i storlek. Och ja, det händer ju att folk kommenterar, "jaså, du har varit på systemet, HÖ HÖ HÖ" (som om det vore en bordell eller nåt), och då brukar jag kontra med "ja, jag går på flytande diet, HÖ HÖ HÖ", om jag orkar. Ananrs är det ju mer otroligt att folk överhuvudtaget orkar bry sig om vad man använder för PLASTPÅSE till sin matlåda, men det är ju deras problem :)
 
Sv: OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

Nu pluggar jag visserligen, men sambon jobbar, och vi båda brukar för det mesta ha systempåsar till matlådor och sådant. De är perfekta ju! Och helt värdelösa att ha i papperskorgar dessutom :p
 
Sv: OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

Jag använder sådana påsar, och jag har aldrig handlat på systemet. ;)
 
Sv: OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

Alltså, får man för sig att det skulle "störa" någon och man faktiskt bryr sig om att det kanske gör det - så kan man ju vända kassen ut-och-in :) :idea:
 
Sv: OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

Jag har uniform och vi får inte handla alkohol med den på, därför använder jag inte systemetpåsar.
Men jag ser inget konstigt med att göra det.
 
Sv: OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

Det finns betydligt värre påsar att skylta med, t.ex. Ikea, MQ, Polarn & Pyret och JC.
 
Sv: OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

Detta är mina favoritpåsar också. Storleken är perfekt för matlåda. Använder så fort jag har tillgång till, jag handlar tyvärr inte så mkt på Systemet men jag brukar botanisera i "påslådan" på jobbet :o.
Jag har aldrig reflekterat över att nån på allvar skulle bry sig. Nån kommentar ibland men det är inget nån menar. Jag har iofs inte en arbetsplats där det råder någon "finstämpel" och den bemannas till 97% av gubbar/karlar/grabbar. Kanske kan det vara därför...
 
Sv: OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

Dom är superbra att ha i papperskorgen i badrummet, men jag är så rädd om de få jag har så de brukar oftast slippa vara soppåse ;)
 
Sv: OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

Men vad är det för människor som har åsikter om vilken lunchkasse du har?! Jobbar du på ett "känsligt" jobb? Kan förstå om man går i uniform till jobbet att inte ha en systemetkasse i näven, men så länge man har privata kläder kan det väl inte vara ett problem. Jag använder också de påsarna till 90% till lunchlådan och har aldrig någonsin fått en kommentar om det, varken på jobb eller någon annanstans.
 
Sv: OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

Har aldrig tänkt på det, men reagerade när jag såg en pojke i 9-10års åldern gå med en systemkasse på cykelstyret...
 
Sv: OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

En gång tog dottern en systempåse till det hon skulle ha med sig extra till skolan den dagen och den var ju alldeles lagom för henne, men jag tog fram en annan påse till henne. Det såg inte riktigt bra ut. :o

Men det är väl ungefär samma som att jag inte dricker en alkoholfri öl till lunchen innan jag går till jobbet. Det borde inte heller få någon att lyfta på ögonbrynen för egentligen.
 
Sv: OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

Om dina arbetskamrater hade trott att du hade alkoholproblem hade de inte pikat dig, det hade bara blivit en pinsam tystnad. Så det är nog lugnt. ;)
 
Sv: OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

Jag har uniform och vi får inte handla alkohol med den på, [...]

Det känns egentligen också en smula överspänt. Det är ju inte olagligt att köpa en flaska vin på systemet. Får ni inte handla folköl på ICA heller? Lättöl? Får ni hämta ut narkotikaklassad medicin på apoteket?
 
Sv: OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

I kylskåpet på mitt jobb är det fullt med systempåsar runt matlådorna. Förstår inte vad det skulle vara för fel med det?
 

Liknande trådar

Fordon Att man inte kör bil efter att man druckit får vi väl hoppas att alla vet. Men, hur lång tid är er gräns för när ni tycker det känns ok...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
9 877
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Sitter och funderar på vad det innebär att leva en "hälsosam livsstil"? En bekant till mig har skrivit flera inlägg på FB om hur hon...
11 12 13
Svar
251
· Visningar
14 233
Senast: Badger
·
Äldre Jag kollar en serie där de dricker alkohol de flesta dagarna efter jobbet så jag funderade på hur vanligt det är. De dricker nåt glas...
13 14 15
Svar
289
· Visningar
17 741
Senast: Skorpion76
·
Kropp & Själ Jag har senaste året börjat reagera annorlunda på alkohol O_o Jag vet inte om det är åldern som påverkat eller om jag har andra...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 088
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp