Ok att "tvingas" offra sin fritid för jobbet?

Sv: Ok att "tvingas" offra sin fritid för jobbet?

Att skära bort sådant man tycker om i livet är inte vägen till en stressfri vardag. Snarast så uppmuntras man av sjukvården att ha saker att göra förutom arbetet för att undvika utmattning.

*kl*
Sedan går det alldeles utmärkt att bränna ut sig trots att man tycker jättemycket om sitt jobb och sina arbetskramrater risken är snarare större.

Var sade jag att hon inte skulle ha häst?
 
Sv: Ok att "tvingas" offra sin fritid för jobbet?

Vilket öde att känna sådan liten glädje i sitt arbete att en utbildning väcker sådana funderingar och känslor.


Jag anpassar mig utan att blinka så länge det inte händer något allvarligare på det privata planet.
 
Sv: Ok att "tvingas" offra sin fritid för jobbet?

KL

Äh, jag kan förstå att det känns trist om grejer krockar bara för att det strulat med datum flera gånger. Fast nu verkar det ju inte som om datumen faktiskt egentligen krockar, så det är nog bara att bita ihop tänker jag.

Jag älskar mitt jobb, har inga problem med att stanna längre de gånger det blir nödvändigt, jobbar ofta extra och trivs hur bra som helst. Jag blev ändå lite besviken när det visade sig att det ska vara APT exakt samma tid som startdatumet för en kurs med hunden jag ska gå. Kursen är svindyr och går bara 5 gånger, klart det är trist att missa en gång. Alldeles oavsett hur vettigt jag tycker det är med apt och alldeles oavsett hur glad jag är över mitt jobb.


(Nu ändrades datumen, så det krockar inte längre. Yäääjj för mig.)
 
Sv: Ok att "tvingas" offra sin fritid för jobbet?

Tja, vad ska man säga.. min sambo är ett prakt exemplar på att offra fritid för jobbet.. han jobbar egentligen 7-16, men kommer hem runt 21 på kvällarna på grund av att de har mycket att göra på jobbet. Att man kan ställa upp ibland är jag helt med på för det gör jag själv i mitt jobb, men inte varje dag det anser jag vara en skillnad.

Enstaka gång okej.
Jämt inte okej.

Finns ju ett ordspråk som lyder "vill man så kan man", det kommer fixa sig till det bästa ska du se. ;)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 317
Senast: fejko
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 027
Senast: Ramona
·
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
19 184
Senast: hastflicka
·
Relationer Hej Bukare, Jag vill gärna ha er input på en sak.. Jag har ganska nyss (snart 4 mån) sedan inlett ett förhållande med en kille som bor...
2
Svar
20
· Visningar
2 615
Senast: Sleepy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp