Bukefalos 28 år!

Ok eller inte? Jimmy Kimmel show

Sv: Ok eller inte? Jimmy Kimmel show

Jag fattar inte poängen, inte heller vad som är roligt. De barn som faktiskt blir riktigt ledsna tycker jag lite synd om. Känns riktigt elakt att först skämma bort ungarna och sedan göra narr av dom. Så beter man sig inte.
 
Sv: Ok eller inte? Jimmy Kimmel show

Jag såg den där igår och tyckte det var riktigt illa i vissa fall. När barnet uppenbarligen är jätteledset, varför fortsätta reta det samtidigt som man filmar - och sedan skicka in till TV för att det ska visas upp? Vad är det för föräldraskap, vad lär man sina barn genom att agera så?

Vissa föräldrar gjorde ju inte så utan det var på en "bra" nivå, men i vissa fall tycker jag att föräldrarnas agerande var riktigt elakt.
 
Sv: Ok eller inte? Jimmy Kimmel show

är man bortskämd för att man inte uppskattar att få en lök i present? ska barnen lära sig det gamla tricket att vara "tacksam" för vad man än får för skit?

Jag fattar inte heller poängen...
 
Sv: Ok eller inte? Jimmy Kimmel show

Blä och Urk!!!

Så tycker jag om många filmsnuttar som är med i ex America's funnies homevideo också. Barn som blir ledsna och vuxna som asgarvar.
 
Sv: Ok eller inte? Jimmy Kimmel show

Jag förstår verkligen inte meningen med att förnedra ungar; att skratta åt dem och köra upp en kamera i ansiktet på dem när de bara behöver vuxnas stöd och bekräftelse. Vad är grejen? Filmerna säger ju inget om barns förmodade bortskämdhet, däremot säger de en hel del om hur empatistörda deras föräldrar antagligen är.

Och då är det ju inte de meningslösa gåvorna som är problemet. Det är företeelsen att förnedra-filma-dela med sig till hela världen som sådan som jag har problem med. Och att en del dessutom eldar på förnedringen ytterligare genom att retas!! Vilken generation är det som har problem egentligen?

Vad lär vi våra barn när vi håller på sådär? Och varför ska man vara tacksam när man får saker som uppenbarligen inte ens är avsedda som presenter, som tomma flaskor och batterier?

Min morsa kunde ibland göra så där. Hon slog in en lampa i ett paket och glödlampan till den i ett annat. Jag tyckte mest att hon var löjlig, att det var något hon gjorde bara för att paketen skulle vara många snarare än meningsfulla.

Om kidsen är bortskämda så är ju det något som åligger föräldrarna att ta på sig skulden för. Faktiskt.
 
Sv: Ok eller inte? Jimmy Kimmel show

Är man automatiskt bortskämd om man inte blir glad över att få en rutten banan eller halväten macka i present? :confused::confused: Näe, jag förstår inte vitsen, ser definitivt inte det roliga och tycker att det är ganska osmakligt med de föräldrar som förnedrar, filmar och sprider ut till miljoner tittare barnens reaktioner, allrahelst när de rentav blir ledsna... Säger mer om föräldrarna än om barnen!!
 
Sv: Ok eller inte? Jimmy Kimmel show

Jag undrar vad som är fel med föräldrarna? Varför skämma bort sina barn för att sedan störa sig så mycket på dem att de förnedrar dem genom att bete sig så? Fruktansvärda föräldrar som borde fundera på vad de håller på med. De borde gå en kurs i empati och förståelse för barn.
 
Sv: Ok eller inte? Jimmy Kimmel show

Håller med.
Hela iden är gräslig!
Ser inget syfte med det alls, det är bara elakt mot barnen :(
 
Sv: Ok eller inte? Jimmy Kimmel show

Han gjorde ju något liknande vid halloween - föräldrarna sa att de hade ätit upp barnens godis. Den videon var mycket roligare (speciellt en kille som verkligen argumenterade med sin mamma och talade om vad hon hade gjort fel, så söt!)- denna var ju mest deprimerande?

Den vid halloween KAN jag tycka var okej - om baren är tillräckligt gamla för att förstå vad ett skämt är och föräldrarna talar om att de bara skämtade efteråt. Däremot är jag väl inte så jätteförtjust i idéen att lägga upp filmklipp på barn på internet för att folk ska skratta åt det? Man får ju inte göra så med en vuxen människa utan dennes tillstånd så varför med ett barn. Och denna med julklapparna känns bara som en kas version av "favorit i repris".
 
Sv: Ok eller inte? Jimmy Kimmel show

Problemet är väl inte för mig att de filmar utan att de ger bort en gammal banan och chilisås till barnen. Reaktion på strumpor och mössa hade kunnat varit roliga, negativt skulle kunna ses som att barnet är bortskämt. I så fall hade jag kanske kommit så långt som till att börja reagera negativt på filmandet. Nu hann jag inte ens dit.

Negativ reaktion på en gammal banan är bara ren rimlig psykologisk besvikelse från ett litet barn som inte kan hantera känslor. (de tre barn jag hann se såg mest förbryllade ut iofs)
 
Senast ändrad:
Sv: Ok eller inte? Jimmy Kimmel show

Jag tycker inte den videon var bättre alls, vissa barn blev ju jätteledsna.

Vad jag förstod det så har ju barnen gått runt och samlat in allt godis själva "Trick or treat", nej jag tyckte inte den videon var ett dugg bättre. Men jag har överlag svårt för att man filmar barn och lägger ut för att hångarva ÅT barnen..
 
Sv: Ok eller inte? Jimmy Kimmel show

Som jag skrev så ska barnen vara tillräckligt gamla för att förstå skämtet och få veta att det är ett skämt. För skämta får man väl göra - även med barn? (Det är den typen av skämt som vi skulle kunna hitta på i vår familj ex).

Och sedan skrev jag också att jag inte tycker om idén att filma barn för att lägga ut på YT.
 
Sv: Ok eller inte? Jimmy Kimmel show

Det var mer en förlängning av vad du skrev och inte någon kritik mot just dig.
 
Sv: Ok eller inte? Jimmy Kimmel show

kl

det ska verkligen bli intressant när jag får egna barn och se om jag tänker annorlunda då, men jag tycker i dagsläget inte att det här skämten är så himla farliga faktiskt..
visst att barnen inte förstår skämten och självklart finns det ju gränser, men jag har svårt att se att barnen kommer få några men för livet efter det där skämtet..
tror nog snarare att dom glömt det rätt snart och att dom istället kommer få ett, eller flera, goda skratt när de blir äldre och få se filmen!

ed.
kom igen, den här är ju hur kul som helst! dom är ju helt fantastiska!

http://www.youtube.com/watch?v=wR0AfDVhgqU
 
Senast ändrad:
Sv: Ok eller inte? Jimmy Kimmel show

kl

det ska verkligen bli intressant när jag får egna barn och se om jag tänker annorlunda då, men jag tycker i dagsläget inte att det här skämten är så himla farliga faktiskt..
visst att barnen inte förstår skämten och självklart finns det ju gränser, men jag har svårt att se att barnen kommer få några men för livet efter det där skämtet..
tror nog snarare att dom glömt det rätt snart och att dom istället kommer få ett, eller flera, goda skratt när de blir äldre och få se filmen!

Jag har barn och tyckte nog inte att alla inslagen var vidriga. Det jag reagerade negativt på var killen i röda tröjan som fick en Hello Kitty - honom filmade de onödigt länge och det var inte snällt tycker jag. Det känns som att de borde brutit och avslöjat skämtet för honom långt tidigare.

Däremot kan jag (som den genusintresserade person jag är) reagera på att barnen får sådana starka reaktioner på "fel presenter" utifrån sitt kön. "I am not a girl!" osv. Det som är mest ledsamt med det är att det ju är föräldrarna till stor del som fäst en sådan extrem stereotyp i sina barn -så till den milda grad att det inte sägs "jag tycker inte om ......" utan "jag är ju en flicka/pojke" (underförstått: därför kan jag inte ta emot/få/vill ha en sådan present). Vår son som är 4 skulle bli lika lycklig över en Hello Kitty-tröja eller en My little pony som av en lastbil. Eller lika ointresserad beroende på intresset för den dagen.

Flera av klippen tyckte jag var lite småfestliga. Halvt uppätna mackor, potatisar och en lök. De flesta barn reagerade ju mest med förvåning och såg konfunderade ut.

Att jag själv aldrig skulle välja att sätta ut vare sig bilder eller filmer med våra barn på nätet är en annan femma.
 
Sv: Ok eller inte? Jimmy Kimmel show

jag är tyvärr lite allergisk mot genusdebatten för jag tycker att det går till överdrift.. samma sak som att diskutera jämställdeten med en komunustisk vänsterpartist :angel:
kan nog dock ha och göra med att jag själv är uppväxt som sladdis i med två äldre bröder och har aldrig blivit daltad med. vi hade samma regler allihopa.. det enda som skilt sig mellan oss, var nog att mamma var 100 gånger hårdare på att mina brorsor skulle hjälpa till hemma än att jag skulle det.. tyvärr är inte mina föräldrar särskillt jämställda i sitt förhållande så hon ville allt för välrden inte uppfostra två söner som var som deras pappa :o
allt kommer ju i grunden från föräldrarna och jag har aldrig upplevt några direkta problem, jag har gjort det, så har jag såfall upplevt minst lika många fördelar att spela på att jag är tjej :angel:
jag vet inte om det är tur, eller om det är för att jag själv vågat ställa krav, men jag har alltid uppfattat det som att jag fått/"tagit" (förhandlat mig till) den lönen jag förtjänat och velat ha.

men klart att det är trist att barnen reagerar sådär om sådana saker i filmen, men det syns ju tydligt vad de kommer från för hem/föräldrar eftersom föräldrarna själva spelar på det hela...

ang killen i röd tröja, nej det var inte roligt, sådana barn (FÖRÄLDRAR!!) provocerar bara mig, förutsatt nu att barnet inte har några sjukdommar eller liknande, så kan jag inte sluta undra vad föräldrarna (inte) gjort för att barnen ska bli "så där".
 
Sv: Ok eller inte? Jimmy Kimmel show

Ja, nu tänkte jag ju inte att just denna tråd skulle bli en så kallad genustråd. Sen må du ju döma mig för att vara "kommunistisk vänsterpartist" för att jag anser genusfrågorna vara viktiga..... :grin:

Genusdiskussioner förekommer ju härinne titt som tätt och vi kan väl ta den debatten en annan gång i en annan tråd.
 
Sv: Ok eller inte? Jimmy Kimmel show

Ja, nu tänkte jag ju inte att just denna tråd skulle bli en så kallad genustråd. Sen må du ju döma mig för att vara "kommunistisk vänsterpartist" för att jag anser genusfrågorna vara viktiga..... :grin:

Genusdiskussioner förekommer ju härinne titt som tätt och vi kan väl ta den debatten en annan gång i en annan tråd.

sorry (om du nu inte tar det som en komplimang att vara kommunistisk vänsterpartist.. men de verka inte så ;)) Det var inte min mening att kalla dig det, men jag förstår att du tolkade det så.. jag menade bara att folk brukar bli lika hysteriska i genusdebatten som feministerna brukar bli i en jämställdshetdebatt.. lite så att man inte ens orkar lyssna på dem.. jag har ju ingen aning om du brukar bli så men det är anledningen till att jag är trött på hela diskussionen.

Ber om ursäkt för att jag uttryckte mig klantigt.
 
Sv: Ok eller inte? Jimmy Kimmel show

sorry (om du nu inte tar det som en komplimang att vara kommunistisk vänsterpartist.. men de verka inte så ;)) Det var inte min mening att kalla dig det, men jag förstår att du tolkade det så.. jag menade bara att folk brukar bli lika hysteriska i genusdebatten som feministerna brukar bli i en jämställdshetdebatt.. lite så att man inte ens orkar lyssna på dem.. jag har ju ingen aning om du brukar bli så men det är anledningen till att jag är trött på hela diskussionen.

Ber om ursäkt för att jag uttryckte mig klantigt.

Ursäkten godtas.
("hysterin" tycker jag går åt båda håll. Gissar att du menar att det blir "vilda diskussioner". Det är inte bara feminister eller genusintresserade som står för "hysteri". Jag tycker lägret som säger "herreguuu pojkar är pojkar! Stackars era barn!" faktiskt är snäppet värre, men jag är väl kanske något färgad av att jag inte håller med dem... :angel:)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
411
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 821
Senast: Grazing
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 285
Senast: jemeni
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 561
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp