OK. Regndans på fredag kl 20?

Inget regn i tiodygnsprognosen.

Jag minns inte ens när det kom regn sist. Hustaken är helt gula för allt frömjöl ligger fortfarande kvar.
Vidrigt.
 
Alltså... Jag gillar ju sol och värme, men det här är ju inte rimligt!
IMG_20180604_161206_270.jpg
 
Nu enas vi allihop. Vi dansar regndans. Ber. Vad som helst. Om ösregn över Västmanland. NU!
Vi andra kan vänta.
För er som inte läst så pågår nu tre skogsbränder runt Sala i Västmanland som i värsta fall är på väg att gå ihop.
Människor och djur har evakuerats från flera platser och ytterligare evakueringar kan komma.
Snälla snälla skicka dit regn massor av regn.
 
Absolut!

Imorgon kväll?
Ny tråd?

Ni får gärna dansa omgående för det brinner tydligen i en rasande fart och flera evakueringar görs utanför Sala.

Visa av 2014 så har det redan upprättats en samlingsplatsen på FB med frivilliga som erbjuder både plats för husdjur, klövdjur mm samt boende för alla som evakueras.
 
Ni får gärna dansa omgående för det brinner tydligen i en rasande fart och flera evakueringar görs utanför Sala.

Visa av 2014 så har det redan upprättats en samlingsplatsen på FB med frivilliga som erbjuder både plats för husdjur, klövdjur mm samt boende för alla som evakueras.
fb: Skogsbranden Västmanland blev aktiv direkt det började, finns både artiklar från media och myndigheter och vad folk erbjuder och söker, verkar vara ordning där inne. OM någon använder den så läs noga och skriv under rätt inlägg så att info. fungerar på smidigaste sätt.
(Jag har kontakt med ett par vänner som har familj och vänner nära områdena, dom står beredda att åka med djurtransport om någon av deras bekanta hojtar :cry: samma läge hade dem 2014).

Jag dansar och vickar bakdel så mycket jag orkar och tror att total brist på taktsinne gör bäst nytta :o


Tillägg: Förlåt lite trådkap men hoppas det är okej @tanten.
 
Nähä. Också löftet om de svindlande noll komma fem millimetrarna drogs in och ersattes med: noll komma noll. Och så ser det nu ut, i ännu tio dagars prognos. Med upp till 29 grader ett par av dagarna. Så, en ny spellista till dansen:


(blundar man, så kan man låtsas att det är på riktigt)
 
Planeten verkar inte nöjd med oss just nu :p 3 mm ska komma i södra sthlm på måndag. De lovade 6 först. Får se hur det här går. Det känns ju som om det är på g för det trillar ner lite droppar nu och då.

Blir rasande på grannarna som vattnar gräsmattorna. Herregud, varför? Vad spelar det för roll om det inte är grönt just nu? Låt det vara, kommer regnet lär det bli fart på det igen. Här sparar jag på det jag får fram medan jag väntar in varmvatten och liknande till blommorna om det inte är katastrof. Det får räcka.
 

Liknande trådar

Äldre Nu börjar läget vara akut på många håll i landet. Djur till slakt, vallar med i princip noll näring slås för att det ska finnas något...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
11 621
Senast: Snowball
·
Tjatter OK. Det är krisläge i Sala. Flera bränder och just nu några utom kontroll. Markerna är fnösketorra. Människor ochy djur evakueras. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 814
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp