OK. Regndans på fredag kl 20?

Fortsatt lovat regn på tisdag men vääääldigt lite :rage: jag vill ha regn och svalka nu:arghh: orkar inte med det här vädret. Näst person som yttrar sig om hur härligt det är med solen ska jag personligen blota vid nästa regndans:devil:
 
Här ligger det slaget hö överallt, men inte tusan hjälper det. Jag har vattnat allt i trädgården, det hjälpte inte heller. Nu har jag fått reda på att det finns en gammal brunn någonstans på vår innergård. Jag får nog börja skotta grus och leta fram den för att vattna ridbanan. Hittar jag den och får allt att funka borde väl det åtminstone framkalla lite regn?

Det borde funka :) ALternativt får man ställa till med kalas som innebär många människor och sitta ute!
 
Igår kom lite regn. Det rann omedelbart av min stenhårda lerjord och sedan dunstade det väl. Det blev i alla fall ingen nämnvärd skillnad.

Gräset är för all del grönt fortfarande, men det går långa sprickor i leran genom gräsmattan. Så blev det även några somrar när jag var liten. Då trodde jag att det var för att det hade varit jordbävning.
 
7 mm regn kom det under helgen, jag antar att man får vara glad för det lilla som kom. Enligt SMHI ska det regna nästa helg får se om det verkligen kommer något då också :cautious:
Å så vad det regnet redan borttaget från tiodygnsprognosen :arghh:
Varför har de ens tiodygnsprognoser när de bara ändras hela tiden ändå :rage: Lägg tiden på något vettigt istället som att bygga en kanal ;)
 

Liknande trådar

Äldre Nu börjar läget vara akut på många håll i landet. Djur till slakt, vallar med i princip noll näring slås för att det ska finnas något...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
11 621
Senast: Snowball
·
Tjatter OK. Det är krisläge i Sala. Flera bränder och just nu några utom kontroll. Markerna är fnösketorra. Människor ochy djur evakueras. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 814
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp