Okänd människa i min facebookfeed/nyhetsflöde?

B

Borttaget konto

Jag använder sällan fb så jag kanske frågar något uppenbart nu, men idag när jag loggade in såg jag en människa i min feed som jag inte ens är vän med - hur kan det komma sig?

Han hade lagt in bilder i ett album stod det. Vi har inga gemensamma vänner vad jag kunde se och när jag gick in på hans profil stod det "Add friend" som alternativ, alltså är det inte någon vän som jag förträngt eller som bytt namn och bild.

Jag trodde det bara var vänner man såg i sin feed? Hur kan han då plötsligt dyka upp från ingenstans? :eek:
 
Sv: Okänd människa i min facebookfeed/nyhetsflöde?

Nej inga människor var taggade överhuvudtaget i hans album. Inga av mina vänner har gillat bilderna/albumet heller.

Det verkar liksom bara ha dykt upp ur tomma intet.
 
Sv: Okänd människa i min facebookfeed/nyhetsflöde?

Nej, ser ingen som helst koppling till någon av mina vänner. I mitt nyhetsflöde ser det bara ut som att han är min vän och han har lagt in några nya bilder i ett album. Men han är ju inte min vän.

Skumt.
 
Sv: Okänd människa i min facebookfeed/nyhetsflöde?

Du har inte råkat klicka i 'prenumerera' eller något liknande? '
Då kan man följa vissa (dom som accepterat den 'applikationen') människor utan att vara vän med dom. :)
 
Sv: Okänd människa i min facebookfeed/nyhetsflöde?

Nej, hade aldrig varit inne på hans profil innan han dök upp i mitt nyhetsflöde, och han verkar inte heller ha någon prenumerera applikation.
 
Sv: Okänd människa i min facebookfeed/nyhetsflöde?

Samma sak har hänt mig. Jag fattade ingenting, förvisso har vi gemensamma vänner. Men sen när jag gick in på hans sida stod det något om att jag skickat vänförfrågan till honom och detta är andra gången det händer mig att jag skickar vänförfrågningar till folk utan att veta om det. Nu hade han inte svarat ja, undrade säkert vad jag var för konstig typ, så jag kunde dra tillbaka vänförfrågan:crazy:
 
Sv: Okänd människa i min facebookfeed/nyhetsflöde?

Det finns en möjlighet att välja "Promote" när man tex skapar album eller skriver något, kanske så den personen har gjort? Antar att det står Sponsored vid det inlägget då...

Äh, det verkar bara vara att märka posten som viktig för ens egna vänner.
 
Sv: Okänd människa i min facebookfeed/nyhetsflöde?

Samma sak har hänt mig. Jag fattade ingenting, förvisso har vi gemensamma vänner. Men sen när jag gick in på hans sida stod det något om att jag skickat vänförfrågan till honom och detta är andra gången det händer mig att jag skickar vänförfrågningar till folk utan att veta om det. Nu hade han inte svarat ja, undrade säkert vad jag var för konstig typ, så jag kunde dra tillbaka vänförfrågan:crazy:
Ja jag tänkte att det skulle kunna vara något sådant, att jag ovetande vänförfrågat, fast när jag gick in på den här människans sida stod det ju att jag kunde skicka vänförfrågan, alltså hade jag nog inte gjort det tidigare.
 
Sv: Okänd människa i min facebookfeed/nyhetsflöde?

Det finns en möjlighet att välja "Promote" när man tex skapar album eller skriver något, kanske så den personen har gjort? Antar att det står Sponsored vid det inlägget då...

Äh, det verkar bara vara att märka posten som viktig för ens egna vänner.
Hmm, bara för vänner?

Klurigt det här.
 
Sv: Okänd människa i min facebookfeed/nyhetsflöde?

äh, det har väl blivit nåt fel bara?
 
Sv: Okänd människa i min facebookfeed/nyhetsflöde?

Ja det är förstås möjligt, men jag är som sagt inte så insatt så jag tänkte att jag kanske missat något. Något uppenbart.

MEN. Jag tror jag kan ha hittat grejen som ligger bakom det. Tydligen har människor lagt till mig i grupper utan att jag märkt det, kanske kan det vara så att man ser grejer som postas inom gruppen också trots att man inte är vänner? Jag vet inte hur grupper fungerar alls dock, så det är ren spekulation.

Detta eller något random fel.
 
Sv: Okänd människa i min facebookfeed/nyhetsflöde?

Kan nog vara så. Jag har blivit tillagd in en tysk hästgrupp för ett bra tag sedan. Fram tills nyligen var jag tvungen att gå till sidan för att läsa, men nu märker jag att vissa inlägg ploppar upp på mitt nyhetsflöde. Samma sak med en annan grupp som jag är med i. Varför vissa statusuppdateringar hamnar där, och de flesta inte gör det, det har jag tyvärr ingen aning om.
 
Sv: Okänd människa i min facebookfeed/nyhetsflöde?

Kan nog vara så. Jag har blivit tillagd in en tysk hästgrupp för ett bra tag sedan. Fram tills nyligen var jag tvungen att gå till sidan för att läsa, men nu märker jag att vissa inlägg ploppar upp på mitt nyhetsflöde. Samma sak med en annan grupp som jag är med i. Varför vissa statusuppdateringar hamnar där, och de flesta inte gör det, det har jag tyvärr ingen aning om.
Ja men då är det nog det! Jag tror att jag varit medlem i grupperna ett tag jag med, med tanke på ämnena, men jag har inte reflekterat över det tidigare och det är först nu som det dykt upp i mitt nyhetsflöde. Kanske har med fbs uppdateringar att göra, det är ju en del som ändrats på senare tid.
 
Sv: Okänd människa i min facebookfeed/nyhetsflöde?

Skulle också gissa på att det är nån ur en av de grupper du är medlem i. Du kan stänga av funktionen att dessa meddelanden kommer upp i flödet genom att gå in på gruppen, klicka på "notifications" (vet ej vad de kallar det på svenska) och sen "off".
 
Sv: Okänd människa i min facebookfeed/nyhetsflöde?

Åhh tack för tipset! Hade ingen aning om att det fanns någon sådan funktion, det är ju användbart.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
832
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Min häst som jag har haft i många år och som normalt är en lugn och trygg individ har uppvisat några konstiga beteenden från och till...
Svar
14
· Visningar
2 636
Senast: Freazer
·
Samhälle 10 000 krs-frågan. Igen. Jag misstänker att jag och en icke-vän har gemensamma vänner. Jag får upp en av dessa om jag går in på...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 136
Hundavel & Ras Gick in på en kennels hemsida och såg att de planerade att föda upp av denna ras också. Då jag inte hört något om den tidigare blev jag...
Svar
4
· Visningar
1 720
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp