okänd rad&färg

Emma Karlsson

Trådstartare
Hej! Min c-ponny, (okänd ras) är helt rosa och svart prickig hud. Dock är han helt vit hår
33A543BA-EE48-4D83-B9D2-8ED2C63E4497.jpeg

vet någon vilken stam/färg det är? SÅÅ nyfiken!
 
Helt klart dalmatineranlag, skulle jag säga. :idea: :angel:


(Skojar så klart - fast inte helt, våra gamla hundar såg ut precis sådär i huden under sin vita päls. Amstaffs, som har dalmis låångt bakom i stammen)
 
En kompis hade en skäck med skimmelanlag. Den såg vit ut, men när den duschades så såg man fläckarna. Så den är säkert tigrerad men är skimmel.
 
Ungefär så såg mitt tigrerade sto ut som jag ägde för många år sedan. Hon hade några få men ändå tydliga tigerfläckar på rumpan, och helt prickig hud. När jag köpte henne hade hon lite grått på öronen, låren och i mannen. Det försvann sedan. När hon sedan fick föl med en mörkbrun hingst blev fölet avblekbar skimmel. Utan tigerfläckar och svart när hon föddes. Jag köpte stoet av uppfödaren och såg mamman, som var prickig enligt uppfödaren, men det syntes inga prickar vad jag kunde se.
Så uppenbarligen behöver tigrering inte synas mycket och skimmel döljer tigrering lätt.
 

Liknande trådar

Gnägg Det var i en annan tråd jag fick lära mig att det vita på en skäck är brist på pigment och inte någon skimmelgen(?). Spännande! Sedan...
Svar
18
· Visningar
1 535
Senast: Time Lord
·
Kropp & Själ Jag har svart hår med inslag av naturliga gråa slingor. Testa de att tona håret i knallrosa så det gråa färgades rosa och det blev OK...
2
Svar
23
· Visningar
963
Senast: Wingates
·
Hundavel & Ras Har suttit och läst lite om hur olika raser har förändrats sedan de introducerades. Man blir lite slagen av hur många raser har förlorat...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 086
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 595
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp