Okänt Paket

Eller så har barnet beställt nåt I smyg? Hade inte barnet tillgång till kreditkortnummer tidigare eller förstod jag fel?

Edti: dum tanke av mig. Glöm det.

Alltså, det hade varit det sista jag hade gissat hade hänt. Det finns så många andra orsaker jag hade misstänkt först!
 
Det får ligga i 14 dagar. Hade också hämtat ut paketet. Mest för att se vad det är och därefter försöka avgöra vem som kan ha beställt det, innan några barn pratas med.
Min tanke också. För att reda ut vad som är fel behöver man väl paketet?
Hade sagt till ombudet att det där känner jag inte igen och öppnat det på plats för att kunna lämna tillbaka det om det verkligen är något som inte är mitt.
Någon annan kund väntar förmodligen på det ifall det är feladresserat. Ligger det verkligen en följesedel med mitt namn i utan att jag beställt hade jag velat veta.
Sedan kollat om pengar är dragna och frågat företaget varför de skickat. Sedan om beställning är gjord i mitt namn agerat utifrån vad de säger om när och hur den är gjord...

Fattar inte riktigt varför första tanken ska vara att ens barn skulle vara beställare? (om de inte haft vanan innan att fiffla med ens konton, men då desto större anledning att veta om det är så eller inte, dvs. kolla upp saken...)
 
Nu kan jag förvisso inte mina föräldrars, men det hade inte varit konstigt om man kunde. Jag kan fortfarande en gammal väns fyra sista och vi har inte hunnit setts sen innan pandemin.
Dessutom står de ju på ratsit.
Okej jag tänker mig inte situationer där man har kollat upp en persons personnr på nätet utan mer att man har berättat det för en person. Och det har/ är iaf inte vanligt bland mina kretsar att man kan varandras fyra sista. (Och nej jag skulle inte köpa info om andra personer på ratsit.) Men om ni säger att det är vanligt så är det nog så. Kanske bara är jag som är gammal 😅
 
Någon annan kund väntar förmodligen på det ifall det är feladresserat. Ligger det verkligen en följesedel med mitt namn i utan att jag beställt hade jag velat veta.

Fast om det är ett företag som du inte redan är kund hos så är det högst otroligt att företaget har satt din adress på paketet.

Det mest troliga är faktiskt att det är någon i hushållet som lagt beställningen.
 
Fattar inte riktigt varför första tanken ska vara att ens barn skulle vara beställare? (om de inte haft vanan innan att fiffla med ens konton, men då desto större anledning att veta om det är så eller inte, dvs. kolla upp saken...)
I detta fall var inte barnen de första misstankarna. Både killen och butiksbiträdet trodde ju att något fel inträffat. Killen är inte benägen att plocka ut en paket han inte beställt.
Inget är draget från killens konto heller. 🤷🏻

Sen som jag redan skrivit tidigare är det lite detektivarbete först för att ta reda på hur det ligger till innan man ev anklagar någon. Inte så schysst att anklaga någon utan att veta att det faktiskt är så först.
 
Jag hade hämtat ut det pga nyfiken 😁
Om det inte var till mig hade jag kontaktat företaget för en retursedel.
Jag frågade faktiskt honom varför han inte plockade ut paketet. Nu minns jag inte exakt vad han svarade, men var nog något i stil med att det blivit något fel och han inte beställt något.
 
Varför ens lägga energi på "detektivarbete"?

Har man inte beställt något, så har man inte liksom.
Det är din uppfattning. Är det felskickat så är det bra. Skulle det däremot visa sig vara tonåringen som beställt något bakom pappas rygg är det mindre bra och behöver då pratas om. 🤷🏻
 
Okej jag tänker mig inte situationer där man har kollat upp en persons personnr på nätet utan mer att man har berättat det för en person. Och det har/ är iaf inte vanligt bland mina kretsar att man kan varandras fyra sista. (Och nej jag skulle inte köpa info om andra personer på ratsit.) Men om ni säger att det är vanligt så är det nog så. Kanske bara är jag som är gammal 😅
Det kostar inget på ratsit, man behöver bara vara medlem.

Man berättar ju rätt ofta sitt personnr tycker jag, att nån man känner snappar upp det är ju inget märkligt.
 
Går det ens att hämta ut ett paket utan att verifiera med bank-id eller ha de fyra sista siffrorna och leg? Eftersom det inte finns någon avisering?
 
Inte lika situation men med fel grejer iallafall.

Min syster hade köpt nått klädesplagg från Polen. Vid uthämtningen kommer kassörskan med ett typ 70cm högt paket som väger 18kg. Kunde ju säga direkt att det inte alls var rätt paket. Hur som helst blev vi rådda att ta med paketet hem för att sedan reda ut vad som blivit fel och slippa avgifter ifall det skulle gå tillbaka till avsändaren.

En stor blå fälg till ett bildäck, från Polen 😂 men det skulle iallafall till Sverige så rätt företag kontaktades och det skickades vidare till sin rätta ägare. Tror aldrig hon fick några kläder dock 😬
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 150

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp