Okej att titta vindögt?

pollex

Trådstartare
Min 1,5-åring upptäckte idag att han kan titta ordentligt vindögt, till storasyskonens uppmuntrande skratt :p. Efteråt började jag fundera på om det är ”okej” för en sådan liten parvel att göra det? I min barndom hotades det med att ögonen skulle fastna i kors - så mycket som att det inte är sant har jag i alla fall begripit :p
 
Min 1,5-åring upptäckte idag att han kan titta ordentligt vindögt, till storasyskonens uppmuntrande skratt :p. Efteråt började jag fundera på om det är ”okej” för en sådan liten parvel att göra det? I min barndom hotades det med att ögonen skulle fastna i kors - så mycket som att det inte är sant har jag i alla fall begripit :p

Håll uppsikt, kan tyda på en svag synnerv = han kan utveckla vindögde på riktigt.

Jag skelade själv som liten, hade glasögon (utan skelning, den försvann ganska fort) till i 7:an, sen växte mitt synfel bort helt :)
 

Liknande trådar

Träning Nu behöver jag skriva av mig och kanske få lite input, för jag känner att jag bryter ihop och ger upp snart. Lång historia kort, jag...
Svar
17
· Visningar
2 141
Relationer För min mentala hälsas skull så söker jag objektiva tolkningar kring det nyligen utbrutna WW3 mellan mig och min karl. Konflikten...
19 20 21
Svar
410
· Visningar
37 737
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 579
Senast: a1agnlju
·
Kropp & Själ Kan någon hjälpa mig att tänka för jag har tappat hjärncellerna! Bakgrund: Lång sjukskrivning pga utmattning efter dement mamma och...
Svar
6
· Visningar
1 399
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp