Okej eller kanske inte..?

Sv: Okej eller kanske inte..?

Jag förstår inte din fråga? Exakt VAD skulle varit acceptabelt?
 
Sv: Okej eller kanske inte..?

Jag tycker att det är acceptabelt att skoja om sex på jobbet, däremot är ju allting som är personligt mot andra människor och som går emot deras vilja helt oacceptabelt. Att försöka ha sex med någon på jobbet som inte vill ha sex är inte okej någonstans.
 
Sv: Okej eller kanske inte..?

Jag tycker att det är acceptabelt att skoja om sex på jobbet, däremot är ju allting som är personligt mot andra människor och som går emot deras vilja helt oacceptabelt. Att försöka ha sex med någon på jobbet som inte vill ha sex är inte okej någonstans.

Hur utbrett är det eg? Där jag jobbar finns det inte en tillstymmelse till sådan jargong.
 
Sv: Okej eller kanske inte..?

:crazy: Det sorgliga är väl att det pågått så länge. Visst kan man acceptera en jargong som kanske för utomstående är hemsk men då ska man vara överens om det och ingen i gruppen får må illa av det. Att ta på någon annan person gör man bara inte om man inte blivit inbjuden att göra det.
 
Sv: Okej eller kanske inte..?

Hos oss är det mycket lätt att vi faller in i en sexjargong.
Men vi är bra på att inte bli personliga och obehagliga och hålla det på lagom nivå. Tex kan vi fnissa åt när någon säger; -Jösses vilka stora brön, som när vi bytte från små toastbröd till större.
Vi kallar också en roll-up för strap-on sen en person sa fel för måååånga år sedan; -Lägger du in strap-onen i bilen, imorgon bara måååste jag ha den (sagt med längtade ton).

Vi har dock en kollega som är lite för mycket men det stannar ändå på kommentarer som -Den du i ett par hängslebyxor och inget annat, samtidigt som hen slickar sig runt munnen. Då inte riktat till närvarande personer. Hen tycker det är en komplimang.
Jag kan dock se att vissa kollegor tycker det är märkligt och skulle helst se att det upphörde men jag kan inget göra i detta fall som jag inte redan gjort.
 
Sv: Okej eller kanske inte..?

Det är för mig väldigt skillnad på att kalla saker för någonting "sexistiskt" och att göra det om personer (eller ännu värre tafsa på någon).

På mitt jobb har vi ingen sån jargong alls men visst händer det att någon kläcker ur sig saker som "neeej, han sprutade på mig" sagt om en maskin tex och då fnissar folk men tror ingen skulle ta om någon började sexskämta om kollegor.
 
Sv: Okej eller kanske inte..?

Självklart inte.

Sen undrar jag bara, varför tror vissa att argumentet "det går fort" skulle på något sätt övertyga en om att ha sex?
Vad ska man svara på det? -Okej stick in den då men se till att snabba på! Som att det är något man ska stå till tjänst med... Sex har man ju självklart inte för sin egen skull, utan för att den andra parten ska bli tillfredsställd eller?
:meh::crazy::banghead:
 
Nu är allt klart och tänkte bara säga att mannen blev dömt för detta! Det är inte en acceptabel jargong och det är extremt skönt att det var enhälligt dömt och en upprättelse för mig!

Extrem jobbig vår och äntligen är det slut!
 
Nu är allt klart och tänkte bara säga att mannen blev dömt för detta! Det är inte en acceptabel jargong och det är extremt skönt att det var enhälligt dömt och en upprättelse för mig!

Extrem jobbig vår och äntligen är det slut!

Vad bra!

Fast det var ju inte jargong, det var ofredande.

Jargong är väl ett allmänt skämtande om sex på en plats, ett specifikt skämtande och daskande och sextjatande kallas väl just ofredande. (Alltså en liten mild protest mot att du kallade det för jargong. ;))

(Inte för att jag tycker sådan jargong är ok direkt)
 
Fast det var ju inte jargong, det var ofredande.

Jargong hade det väl varit utan den sista tjatdagen och utan dask på rumpan?

Ja det är helt klart, det skedde dessutom betydligt mer än vad som stod i artikeln som jag inte vill ta upp här. Men jag fick hela tiden höra att det var helt ok eftersom det var den jargongen vi hade på jobbet. Jag sa upp mig pga detta från ett jag jag för övrigt stortrivdes på
 

Fruktansvärt och ska inte få hända.

Jag har nolltollerans emot alla sexuella inviter/"på gränsen skämt". Säger först ifrån och fortsätter det så meddelar jag kollegan om att det kommer tas upp med chefen om det fortsätter. Brukar sätta stopp för de flesta. Blir hellre kallad "bitterfitta" än att jag ska behöva stå ut med sån skit på jobbet.

I kompisgänget har vi väldigt högt i tak men där vet jag att alla skämt mm är just skämt och inte handlar om att övertala mig till något jag inte vill.
 
Nu är allt klart och tänkte bara säga att mannen blev dömt för detta! Det är inte en acceptabel jargong och det är extremt skönt att det var enhälligt dömt och en upprättelse för mig!

Extrem jobbig vår och äntligen är det slut!
Fan vad bra! Särskilt eftersom du har stått ut med skiten i flera år! :eek:
 

Liknande trådar

Relationer Bakgrund: Tillsammans 12 år Gifta 9 år Två barn (4 år + 16 mån) Hus Vi har sedan några år tillbaka (4-5 år) haft mycket konflikter och...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
15 594
Samhälle Det diskuterades ju i "Var tionde man har någon gång köpt sex" lite om poliser som begår brott får behålla jobbet. Studsade när jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 481
Senast: Niyama
·
Kropp & Själ Ett sånt fantastiskt initiativ! www.omgyes.com Jag hade fått upp reklam från OMG Yes i mitt FB flöde men inte funderat mer på det...
Svar
8
· Visningar
1 904
Senast: LenaH
·
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 051
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp