Oklart om fortsatt tävling efter nya förslag

Då är de slut på de flesta sporter framöver förutom just de som tävlar/spelar på elitnivå :banghead: Känns som de aldrig tar slut.
 
Det jag ställer mig lite frågande till är hur det minskar smittspridningen, folk åker ju till affärer och handlar och där kan man träffa mer människor än på t ex. en tävling. Nu tänker jag på hästtävlingar där de har restriktioner osv.
Mest effektiva att minska smittspridningen är nog att inte tillåta folk att resa förutom för nödvändiga resor (mat osv) alternativt stanna hemma, men det ser inte ut att hända. Är redigt less på det, väntar bara ut det och hoppas det vänder snart.
 
Mest effektiva att minska smittspridningen är nog att inte tillåta folk att resa förutom för nödvändiga resor (mat osv) alternativt stanna hemma, men det ser inte ut att hända.

Jag bor i region Uppsala. Här är rekommendationen att undvika alla onödiga resor både inom och utanför länet. Så är det ju i flera regioner.

Ärligt talat är jag förbannat less på folk som tycker att allt ska förbjudas helt för att de ska följa de rekommendationer som gäller. Om folk tar sitt ansvar så behöver inte samhället stängas ner.
(Ovan är inte riktat mot dig personligen, jag är bara frustrerad.)
 
Jag bor i region Uppsala. Här är rekommendationen att undvika alla onödiga resor både inom och utanför länet. Så är det ju i flera regioner.

Ärligt talat är jag förbannat less på folk som tycker att allt ska förbjudas helt för att de ska följa de rekommendationer som gäller. Om folk tar sitt ansvar så behöver inte samhället stängas ner.
(Ovan är inte riktat mot dig personligen, jag är bara frustrerad.)
Det är många som t ex. åkt till fjällen nu under sportlovs veckorna, det är inte en nödvändig resa och bland annat det jag syftade på i tidigare inlägg.

Personligen har jag inte rest någonstans å "skött" mig eller va man ska säga, inte ens träffat min familj på över ett år nu. Det tär på mig, vill att det ska bli någorlunda som vanligt igen, men lär väl dröja... yay.
 
Det är många som t ex. åkt till fjällen nu under sportlovs veckorna, det är inte en nödvändig resa och bland annat det jag syftade på i tidigare inlägg.

Personligen har jag inte rest någonstans å "skött" mig eller va man ska säga, inte ens träffat min familj på över ett år nu. Det tär på mig, vill att det ska bli någorlunda som vanligt igen, men lär väl dröja... yay.

Jag förstår det och är i samma sits. Jag räknar inte med att det blir i år.
Det var bla det som jag syftade på också. Och de som åker och shoppar i grupp, trängs på Ica osv. Jag menade att det inte borde behövas regelrätta förbud, iom att rekommendationerna ska följas och de innebär i praktiken att en ska undvika onödiga resor öht. Därav min frustration mot nämnda (det var alltså inte mot dig).
 
Jag förstår det och är i samma sits. Jag räknar inte med att det blir i år.
Det var bla det som jag syftade på också. Och de som åker och shoppar i grupp, trängs på Ica osv. Jag menade att det inte borde behövas regelrätta förbud, iom att rekommendationerna ska följas och de innebär i praktiken att en ska undvika onödiga resor öht. Därav min frustration mot nämnda (det var alltså inte mot dig).
Jag har inte tagit åt mig då det inte stämde in på mig alls, redan från förra inlägget.
vet att det är många som är i samma sits, och det är synd att det är så många som börjat leva som vanligt igen och tar ingen hänsyn.
Tänk om de kunde inse att smittspridningen blir större pga dom, då tror jag vi hade kommit åt delar av det iaf.
 
Det jag ställer mig lite frågande till är hur det minskar smittspridningen, folk åker ju till affärer och handlar och där kan man träffa mer människor än på t ex. en tävling. Nu tänker jag på hästtävlingar där de har restriktioner osv.
Mest effektiva att minska smittspridningen är nog att inte tillåta folk att resa förutom för nödvändiga resor (mat osv) alternativt stanna hemma, men det ser inte ut att hända. Är redigt less på det, väntar bara ut det och hoppas det vänder snart.
Alla tillfällen där människor träffar andra kan ju leda till smittspridning. Även om det är så få som möjligt, håller avstånd osv.
 
I en låst krönika i SDS idag skriver Daniel Rydén: "...
Därför stoppas inte pandemin för att kafégäster måste bryta upp klockan halv nio. Men restriktionen väcker rubriker. Och det är meningen.

Så att vi inte tror att det är över."

Det är helt enkelt så att vi tröttnar på statiska förhållanden. De måste förändra för att påminna oss. Och sedan tror jag absolut att de tillfällen som samlar folk är där smittan sprids. Vi trängs i dörröppningar, vid toaletter - är det mycket folk kommer det att bli trångt på vissa ställen.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Under fredagen meddelade regeringen och Folkhälsomyndigheten att nya restriktioner kommer att gälla för att minska smittspridningen av...
Svar
0
· Visningar
248
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 052
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 496
Senast: Unafraid
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
73 893
Senast: turbofling
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp