Olämplig reklam...

Iamia

Trådstartare
Har försökt ignorera detta nu ett tag, men nej, det går inte längre. Denna reklamen (med olika innehåll, men från Kopp Verlag) kommer upp allt som oftast för mig, med delvis riktigt högerextremt innehåll. Compact är tydligen en väldigt-mycket-höger-blaska, har jag förstått efter lite googling. (Den är på tyska, eftersom jag bor i Tyskland.) Blir smått tokig eftersom det händer att jag klickar på reklamen av misstag när jag scrollar på iPaden (händer hela tiden nu efter att reklamen fyller upp hela sidans bredd. Gissar att det är meningen, men ja. Störigt.)
@Gunnar , hur blir jag av med detta? Kan du blocka, eller hur funkar det?

10DD47C9-ECBB-406F-B6DE-0A08B183E200.jpeg
 
Har försökt ignorera detta nu ett tag, men nej, det går inte längre. Denna reklamen (med olika innehåll, men från Kopp Verlag) kommer upp allt som oftast för mig, med delvis riktigt högerextremt innehåll. Compact är tydligen en väldigt-mycket-höger-blaska, har jag förstått efter lite googling. (Den är på tyska, eftersom jag bor i Tyskland.) Blir smått tokig eftersom det händer att jag klickar på reklamen av misstag när jag scrollar på iPaden (händer hela tiden nu efter att reklamen fyller upp hela sidans bredd. Gissar att det är meningen, men ja. Störigt.)
@Gunnar , hur blir jag av med detta? Kan du blocka, eller hur funkar det?

Visa bifogad fil 52720
Du ser det lilla ljusblå krysset som är uppe i högra hörnet av annonsen? Prova att klicka där. Där ska det gå att välja att blocka just den annonsen så att den inte visas igen.
 
Överlag är det väl så att om man lyckas klicka på en annons så finns det stor risk att den dyker upp oftare.

Sedan visas olika annonser för olika användare, bor man i Tyskland är risken rimligen större att få banners på tyska.

Systemet sköts helt och hållet av google, jag kan i efterhand blocka banners som jag får information om är olämpliga, men det är inte helt enkelt.

Jag tror inte jag sett banners för detta förlag eller för kollodialt silver.

Ofta handlar det inte om bara en annons utan ett stort antal som jag på något sätt måste hitta och blockera var för sig.
Sedan har olika människor lite olika idéer om vad som är en olämplig annons, jag kan inte ta bort allt som folk finner olämpligt.

Det är dåligt om inte krysset på banners fungerar som det skall, möjligen kan det bero på att om ni blockar en banners så finns det kanske tio till som fortfarande visas och som ni då även måste blocka, som är lite annorlunda men från samma företag.

Jag kommer försöka blocka dessa förlagsbanners på uppgiften att de är högerextrema (underförstått skulle kunna vara hets mot folkgrupp).

Jag har tidigare under våren försökt blocka ett antal banners som använt kända svenskar, för att troligen lura av folk pengar runt bitcoin, har inte själv klickat på dessa, så jag vet inte.
Där har det dock hela tiden dykt upp nya banners som jag återigen försökt hitta och blocka med olika adresser och avsändare.
 
Överlag är det väl så att om man lyckas klicka på en annons så finns det stor risk att den dyker upp oftare.

Sedan visas olika annonser för olika användare, bor man i Tyskland är risken rimligen större att få banners på tyska.

Systemet sköts helt och hållet av google, jag kan i efterhand blocka banners som jag får information om är olämpliga, men det är inte helt enkelt.

Jag tror inte jag sett banners för detta förlag eller för kollodialt silver.

Ofta handlar det inte om bara en annons utan ett stort antal som jag på något sätt måste hitta och blockera var för sig.
Sedan har olika människor lite olika idéer om vad som är en olämplig annons, jag kan inte ta bort allt som folk finner olämpligt.

Det är dåligt om inte krysset på banners fungerar som det skall, möjligen kan det bero på att om ni blockar en banners så finns det kanske tio till som fortfarande visas och som ni då även måste blocka, som är lite annorlunda men från samma företag.

Jag kommer försöka blocka dessa förlagsbanners på uppgiften att de är högerextrema (underförstått skulle kunna vara hets mot folkgrupp).

Jag har tidigare under våren försökt blocka ett antal banners som använt kända svenskar, för att troligen lura av folk pengar runt bitcoin, har inte själv klickat på dessa, så jag vet inte.
Där har det dock hela tiden dykt upp nya banners som jag återigen försökt hitta och blocka med olika adresser och avsändare.
Jag blir himla glad om du lyckas blocka dessa. :) Jag fattar verkligen inte varför de verkar anse att jag är rätt målgrupp för deras reklam (jag är dessutom rätt grön politiskt - man kan tycka vad man vill om det - men just det är en av sakerna de ”hånar” rätt bra i vissa delar av reklamen...)

Det är förresten riktigt dåligt att det inte går att rapportera till Google direkt (vad jag lyckats se iallafall). Trycker man på knappen ”Rapportera” som kommer upp när man klickar på blåa krysset får man bara val som: inte intresserad, har köpt produkten och ett par andra... Sedan verkar det som sagt ha noll effekt. Har provat oräkneliga gånger, men får ändå upp exakt samma banners. :down:

Självklart är det så att risken ökar att man får samma skräpbanners om man råkar klicka på dem, men helt ärligt - som det ser ut nu är det sjukt lätt att det händer (vilket är mycket irriterande i sig). Reklamen är stor och täcker hela bredden. På dator kanske det är mindre risk men när man scrollar på tex iPad så är det väldigt lätt hänt.
 
Jag har tidigare under våren försökt blocka ett antal banners som använt kända svenskar, för att troligen lura av folk pengar runt bitcoin, har inte själv klickat på dessa, så jag vet inte.
Där har det dock hela tiden dykt upp nya banners som jag återigen försökt hitta och blocka med olika adresser och avsändare.
Jag fick precis upp just en sån. Klickade på krysset och anmälde. En stund senare kom den upp igen. Den här var det:

DD41A98A-DD22-4155-BF03-226FEC8F7F69.png
 
Jag hittar ingen sådan annons, kanske din anmälan fick google att plocka bort den eller så är den svår att hitta. Det brukar ta några timmar innan det slår igenom när jag blockerar.
 
Inte samma reklam, men också ett reklamproblem; jag får upp ett par banners som inte har nåt kryss. De är alla nån form av bantningsmetod. All annan reklam jag ser har krysset ni nämner.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp