Oldenburgare till hoppning?

Eligible

Trådstartare
Jag har börjat se mig om efter en häst att använda till allroundridning men främst till hoppning. Hur är Oldenburgaren som hopphäst?
 
Jag har börjat se mig om efter en häst att använda till allroundridning men främst till hoppning. Hur är Oldenburgaren som hopphäst?
Stamboken är öppen så det finns både hopp och dressyr, T ex Sir Oldenburg är dubbeltalang och har fått flera fina avkommor i bägge disciplinerna vad jag kan se.
 
Stamboken är öppen så det finns både hopp och dressyr, T ex Sir Oldenburg är dubbeltalang och har fått flera fina avkommor i bägge disciplinerna vad jag kan se.

Mja, fast jag undrar på om @Eligible pratar om den tyska eller danska oldenburgaren? Danska har ju sluten stambok och är inga hopphästar direkt...
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
806
Tävling Sitter och tittar på V75 och i avd 3 så körs häst med nummer 1 av en idiot. Och studion går BANANAS och skäller i 5 min om hur korkad...
Svar
3
· Visningar
1 057
Senast: BornAgain
·
Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
1 704
  • Artikel
Hästnyheter Världscupfinalen i ridsportens dressyr och hoppning avgörs i Riyadh, Saudiarabien, 17-20 april. Se sändningen i spelaren ovan.
Svar
0
· Visningar
72
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp