O'learys veganmat (oumph)

strawberrysylt

Trådstartare
Hej alla,

Jag undrar om någon testat någon av de veganska rätterna med oumph som man kan få på O'learys? Är de goda? Prisvärda?

Eller nån som testat oumph över huvud taget? Jag har inte testat ännu...

:)

//r
 
Hej alla,

Jag undrar om någon testat någon av de veganska rätterna med oumph som man kan få på O'learys? Är de goda? Prisvärda?

Eller nån som testat oumph över huvud taget? Jag har inte testat ännu...

:)

//r

Jag har testat oumph via Linas matkasse och jag tycker inte det är gott alls. Varken smak eller konsistens tilltalar mig. Kanske gillar man det mer om man också gillar kött? Det gör inte jag.
 
Jag tycker att oumph är rätt gott men för mig är det något man har hemma och fixar till när man inte orkar laga mat. Gillar överlag inte halvfabrikat när jag äter ute.
 
Jag har inte smakat det alls - men måste nog säga att jag är väldigt positiv till att utbudet av alternativ ökar på krogarna, lite oavsett om det innebär att det delvis är halvfabrikat.

Jag tycker att utbudet av vegetarisk och veganmat är bedrövlig i allmänhet och alla nya alternativ är välkomna.

Sedan undrar jag också; vad gör att oumph är ett halvfabrikat till skillnad från exempelvis en bit kött?
 
Tack för era svar :)

Då låter det knappast som om det är prisvärt med sallad eller tacos med oumph för ca 170:-...

Sjöberga; ja jag tycker också de e positivt, de e länge sen jag åt ute o har nyss blivit vegan igen efter att ha vart allätare några år och förr var ju utbudet verkligen förskräckligt dåligt. Blev tillfrågad av en kompis om jag ville me o äta o trodde inte de skulle finnas nåt alls... o även om de kanske inte lät som nån hit så går de ju åt rätt håll!

//r
 
Vad roligt med en positiv erfarenhet!

Har sett att de har oumph i sjs bistro nu med o ska ju tåga hela dan idag så kanske ska kika förbi bistron o se om de ser aptitligt ut...

//r
 
Jag gjorde en wok med det istället för kyckling och det blev väldigt bra. Familjen trodde att det var kyckling. :)
Jag är nyfiken på det och ska prova fler av deras produkter. Det enda som stör mig är deras marknadsföring som jag tycker är jobbig och rörig. Det är nog det som har gjort att jag inte har testat fler ännu, jag orkar inte sätta mig in i vad som är vad och vad det är tänkt att användas som.
 
Tack för ditt svar! Jag har faktiskt intesett mkt marknamarknadsföring alls om de, jag trodde oumph va en o samma sak, men de finns olika sorter alltså?

Smög mig bort till bistron o glodde o trots att mina poäng hade räckt (känner mig så rik me poäng^^) och jag nyss läst om tillsatser i skolan o vet att många inte är otäcka, så kändes typ elva E-nr lr va de va i deras wrap lite mkt...

Dessutom tyckte jag oumphen såg ut som sill?! Inte alls som kött... men de förklaras ju om de finns olika sorter kanske. Den såg inte så aptitlig ut denna...

//r
 
Jag har dille på Oumph Grill just nu, trots att jag helst äter helfabrikat mest som nödlösning. Men favoriträtten just nu är stekt brysselkål och Oumph Grill i (havre-)gräddsås. Har inte ätit det på restaurang, men skulle inte tveka.
 
Det finns flera olika typer av Oumph - min favorit är den som INTE är smaksatt (minns inte vilken det var, Grill kanske? Stripes? Hm....) och som jag själv kan marinera som jag vill. Jag tycker den är helt ok - i fajitas var den perfekt!! Däremot får jag faktiskt ont i magen av den. Förstår inte riktigt varför, men.....

Hur som helst tycker jag det är jättebra med alla veganska alternativ som dyker upp just nu, det känns verkligen som en våg av något Nytt, ett nytt tänk. Det finns massor med underbara kokböcker med veganmat - Eat Like You Give A F**k, Crossroads, är två som jag fick i julklapp och som jag rekommenderar. Och vad heter den underbara svenska killen som skriver kåserier om mat och bakverk ... Äh! han är jättebra, har givit ut en fantastisk bok med bl.a. ett recept på vegoBurgare med tillbehör, som är helt UNDERBAR!
 
Tack för era svar! Kul med fler positiva! Jag gick in på hemsidan och läste och det fanns ju ett flertal olika sorter ja! Kunde vara kul o testa faktiskt.

Vad kostar oumph om man köper den i mataffärn?

Fast visst, när man går på restaurang betalar väl för hela upplevelsen liksom o jag har som nyårslöfte att bli mindre dumsnål så... fast vill ju helst ha god och prisvärd mat förstås!

Dom där kokböckerna lät spännande, jag lånade några vegankokböcker på bibblan nyss, men de var trista...

//r
 
Jag har inte tillagat oumph själv, men blivit bjuden på pulled oumph på restaurang. Mycket likt köttkonsistens och -smak som redan konstaterats, kanske till och med lite väl likt kan jag tycka.

Men även jag är positiv till fler vegetariska alternativ och jag kan lika gärna betala för pulled oumph som för pulled pork - eller snarare betalar jag hellre för oumph, om jag inte vet att "porken" har producerats på ett vettigt sätt. (Vad den kostade där jag åt vet jag dock inte)
 
Det finns flera olika typer av Oumph - min favorit är den som INTE är smaksatt (minns inte vilken det var, Grill kanske? Stripes? Hm....) och som jag själv kan marinera som jag vill. Jag tycker den är helt ok - i fajitas var den perfekt!! Däremot får jag faktiskt ont i magen av den. Förstår inte riktigt varför, men.....

Hur som helst tycker jag det är jättebra med alla veganska alternativ som dyker upp just nu, det känns verkligen som en våg av något Nytt, ett nytt tänk. Det finns massor med underbara kokböcker med veganmat - Eat Like You Give A F**k, Crossroads, är två som jag fick i julklapp och som jag rekommenderar. Och vad heter den underbara svenska killen som skriver kåserier om mat och bakverk ... Äh! han är jättebra, har givit ut en fantastisk bok med bl.a. ett recept på vegoBurgare med tillbehör, som är helt UNDERBAR!
Kan det vara han som skriver bloggen jävligt gott? (Tror den heter så) Han var även med på halv åtta hos mig om vi tänker på samma.
 
Bland mina veganvänner tycks de flesta gilla oumph och de som inte gillar tycker det är för likt kött. Jag har därför inte testat än för jag har svårt för mat som liknar kött för mycket.

Ang. O'learys verkar många felaktigt blivit serverade mjölkprodukter till den veganska rätten (i nån sås/röra eller ost kanske), något att se upp för.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har PMDS som yttrar sig så att två dagar innan mens får jag otroligt kort stubin och snäser av allt och alla, för att sedan på...
2
Svar
24
· Visningar
1 939
Senast: skiesabove
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 532
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi I mars bokade jag flyttfirma för utlandsflytt den 15 maj. Fick skriftlig bokningsbekräftelse efter att ha godkänt offert och allt var i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 677
Senast: ameo
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 062
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp