Olika färg

Ajda

Trådstartare
Är det big no no att tävla med marinblå kavaj och svart hjälm?

Letar ny kavaj till dottern. Vi har landat i att hitta en begagnad CT. Blå hjälm nu, men den kommer så småninom bytas ut till en svart. Tanken var att försöka hitta en svart kavaj. Så kan hon även matcha med olika schabrak.
Nu finns det nästan bara marinblå kavajer begagnade av den modell hon vill ha. OCH de blå är dessutom så mycket snyggare än de svarta.
 
Klart det inte är no no. Frågan är väl vad dottern vill ha?
Dottern är som mig, lite velig. Hade också tänkt sig en svart först.

Nu är det förvisso tävlingsstopp och vi kommer nog inte komma ut på tävlingar förns till maj tidigast. Så tid finns ju att vänta in en svart beg.
 
Klart det går bra!Tex om jag har en röd kavaj rider jag inte med en röd hjälm 😊😉

Nej men röd, kornblå, beige kavaj ser mer okej ut att ha med annan färg på hjälmen.
Men marin och svart är så lika i färg men ändå en liten missmatch.
 
Jag har alltid haft svart hjälm men kavajerna har varit svarta, grå, röda och marinblå. Tanken har inte ens slagit mig att någon skulle se det som missmatch.
 
Om dottern är hoppryttare så är det bara att köra på. Tycker det är viktigare att kavajen sitter bra och inte stör ryttaren. Förresten finns det ryttare i världseliten som tävlar i svart hjälm och kavaj men med marin säkerhets väst över kavajen.

Tävlar man däremot i dressyr ska man vara medveten om att helhetsintrycket störs ngt av omatchat. Borde inte ge skillnad i poäng men eftersom det är en bedömningssport...
 
Om dottern är hoppryttare så är det bara att köra på. Tycker det är viktigare att kavajen sitter bra och inte stör ryttaren. Förresten finns det ryttare i världseliten som tävlar i svart hjälm och kavaj men med marin säkerhets väst över kavajen.

Tävlar man däremot i dressyr ska man vara medveten om att helhetsintrycket störs ngt av omatchat. Borde inte ge skillnad i poäng men eftersom det är en bedömningssport...
Fast nä. inte tusan påverkar svart hjälm och blå kavaj bedömningen!
 
Svart hjälm passar till i princip allt, imo, särskilt om en har svarta stövlar också. Ännu snyggare om hästens (läder)utrustning dessutom är svart, om vi nu ska prata om helhetsintrycket.
 
Jag brukade tänka att svart och blått inte matchar, men nu har jag ändrat mig. Känns som att det där bara är någon fix ide..
 
Jag tänker att svart hjälm kan man ha till allt. Blå hjälm tycker jag funkar till blå, mörkgrå och mellangrå. Jag gillar att matcha och vill att färgerna ska vara snygga ihop.
 
Om dottern är hoppryttare så är det bara att köra på. Tycker det är viktigare att kavajen sitter bra och inte stör ryttaren. Förresten finns det ryttare i världseliten som tävlar i svart hjälm och kavaj men med marin säkerhets väst över kavajen.

Tävlar man däremot i dressyr ska man vara medveten om att helhetsintrycket störs ngt av omatchat. Borde inte ge skillnad i poäng men eftersom det är en bedömningssport...
Det är nog faktiskt mest ryttare själva som tror att det skulle påverka bedömningen..... 😎
 
Fast nä. inte tusan påverkar svart hjälm och blå kavaj bedömningen!
Jo, indirekt. Vet dressyrdomare som tycker det ser "slarvigt"ut. Om man har den uppfattningen om ekipaget så ger man den lägre poängen om man är tveksam. Skrivit en del protokoll så jag vet tyvärr att det har inträffat.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej allihopa! Jag letar efter en ny kavaj eftersom jag snällt får inse att den jag har inte passar mig :banghead: idag har jag varit...
Svar
1
· Visningar
2 038
Senast: MiniLi
·
Kläder & Bli fin Jag har i omgångar letat efter en snygg jobbväska som rymmer lika mycket som en kappsäck men som designmässigt är mer handväska än tote...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 642
Senast: Septicemia
·
Hästmänniskan Jag vill skaffa häst, och har redan ställt frågor om ekonomi och anläggning. Men jag behöver också svar på hur det är att skaffa sin...
Svar
2
· Visningar
1 500
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Min älskade hund blev akut sjuk i tisdags natt och det fanns ingen annan lösning än att åka och ta bort honom. Nu känns det bara tomt...
2
Svar
37
· Visningar
3 721
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp