Olika gardin"uppsättningar"

Avalbane

Trådstartare
Gardinupphängning, gardinuppsättning ??? :confused:

Jag har tröttnat på att mina gardiner "bara" hänger rakt ned, vill ha någon mer "snits" på det hela.
Mitt nästa projekt är att få till något roligare i köket. Har sökt på google, pinterest mfl för inspiration, men vill gärna se mer.

Så hur har ni era gardiner upphängda?


Lite dålig bild, men såhär har jag gjort i vardagsrummet. Fick mer ljusinsläpp än tidigare, samtidigt som jag kan dra för vid behov.
DSC_3770.JPG
 
Jag har bara gardiner i vardagsrummet, och barnens rum, övriga fönster är gardinlösa (men med massa annat jox i fönstren istället). I vardagsrummet har jag draperiliknande gardiner av linnetyp, dvs de släpper igenom lite ljus. Det är någa ljusgrå längder och några turkosa längder. De når ner till golver plus lite till.

I barnens rum har sonen valt, så det är mörklila sammetslängder. Bra för mörkläggning och rätt glammigt. :)

Gardinerna hänger på svarta metallstänger.
 
Jag har bara gardiner i vardagsrummet, och barnens rum, övriga fönster är gardinlösa (men med massa annat jox i fönstren istället). I vardagsrummet har jag draperiliknande gardiner av linnetyp, dvs de släpper igenom lite ljus. Det är någa ljusgrå längder och några turkosa längder. De når ner till golver plus lite till.

I barnens rum har sonen valt, så det är mörklila sammetslängder. Bra för mörkläggning och rätt glammigt. :)

Gardinerna hänger på svarta metallstänger.
Gardinlöst har jag sett flera ha och skulle kunna tänka mig själv och kombinera det med växter eller liknande. Tyvärr bor jag i dagsläget på markplan med fri insyn så vill gärna ha lite som täcker.

Svårt det där. Att både vilja täcka samtidigt som jag vill ha in ljuset utifrån. Lättare på sommaren när häcken runt uteplatsen är grön och bildar ett perfekt insynsskydd.
 

Liknande trådar

Hemmet Då var det dags att skaffa gardiner och idag får vi hjälp att sätta upp dubbla takskenor i båda rummen. Tanken är att ha en transparent...
2
Svar
21
· Visningar
1 691
Senast: Raderad medlem 19815
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 378
Senast: monster1
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 654
Senast: Hyacinth
·
Kropp & Själ I början på förra året började jag må dåligt och sökte mig till vc. Jag fick en samtalskontakt som jag träffade en tid. I höstas tyckte...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 766
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • hjälm till avlångt huvud?
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp