Bukefalos 28 år!

Olika levels

S

Supersonic_

När man kollar på hästannonser från tex tyskland brukar det stå tex level 2, level 4 osv på hur högt den är tävlad. Är det någon som vet hur högt level 1-5 är? :crazy:
 
Sv: Olika levels

Hmm, det har jag missat. I tyskland tävlar man ju i L, M och S klasser...
 
Sv: Olika levels

Nu har jag varit inne och kolla, valde på Tyskland. Men har inte sett någon annons med levels, är jag blind??
Däremot så står det ju Ausbildungsstand: på alla annonser och sen t.ex A, L, M eller S. Så det är alltså hästens utbildningspunkt och så nämner de den med klasserna.
Antar att det här med levels är något liknande, men har inte sett det än.
 
Sv: Olika levels

I Holland för stor häst är L1 c:a 1,10 och L2 1,20, M är lägre än 1,10. Vet inte riktigt hur höga de högre klasserna är på häst, men på ponny är det högsta Z och då är det 1,10-1,20.
Man ska också ha i åtanke att banorna är svårare i Holland, även om det inte är så högt.
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 244
Senast: nullo-modo
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 272
Senast: JennyLz
·
Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 497
Senast: Roheryn
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 991
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp