Olika roller, samma skådespelare

Silver Girl

Trådstartare
Har ni svårt att se vissa skådespelare i nya roller? Jag kan ibland inte låta bli att förknippa en viss skådespelare med vad jag sett dem som tidigare, och som inte alls överensstämmer med det jag tittar på just nu.

Jag har precis börjat se "The Crown" med John Lithgow i rollen som Winston Churchill. Men jag kan inte sluta tänka på "Tredje klotet från solen"...
 
Har ni svårt att se vissa skådespelare i nya roller? Jag kan ibland inte låta bli att förknippa en viss skådespelare med vad jag sett dem som tidigare, och som inte alls överensstämmer med det jag tittar på just nu.

Jag har precis börjat se "The Crown" med John Lithgow i rollen som Winston Churchill. Men jag kan inte sluta tänka på "Tredje klotet från solen"...
jag har snöat in på engelska och australiensiska serier.
Skådespelarna återkommer. Ibland rätt imponerande att de kan ändra sig så radikalt.
 
Det där är ju ett problem för många skådisar som börjar med en jättebang och särskilt i en serie filmer! Ta Radcliffe till exempel nu har han ju gjort annat också och särskilt en hel del teater, men för väldigt, väldigt många är och förblir han nog Harry Potter oavsett vad han tar sig till.
 
Men vissa skådespelare blir det inte alls samma sak. Jag har inga som helst problem att se Maggie Smith i både "Harry Potter" och "Downton Abbey".
Kanske för att det inte är så fundamentalt olika roller, båda är självsäkra äldre kvinnor.
 
Adam Driver! Har tidigare bara sett honom i Star Wars som Kylo Ren och sedan dyker han upp som en ytterst normal småbarnspappa i Marriage Story.

Satt hela tiden och väntade på att han skulle ta på sig en svart mantel och dra fram ett lasersvärd när han lackat ur på vårdnadstvisten, och bara "nej hörni, nu jävlar blir det som jag vill".
 
Adam Driver! Har tidigare bara sett honom i Star Wars som Kylo Ren och sedan dyker han upp som en ytterst normal småbarnspappa i Marriage Story.

Satt hela tiden och väntade på att han skulle ta på sig en svart mantel och dra fram ett lasersvärd när han lackat ur på vårdnadstvisten, och bara "nej hörni, nu jävlar blir det som jag vill".

För mig är han alltid Adam från Girls, känns skitskumt att se honom i andra roller.
 
Det där är ju ett problem för många skådisar som börjar med en jättebang och särskilt i en serie filmer! Ta Radcliffe till exempel nu har han ju gjort annat också och särskilt en hel del teater, men för väldigt, väldigt många är och förblir han nog Harry Potter oavsett vad han tar sig till.
Jag håller med att det var svårt, men nu börjar han ha spelat så många roller att jag börjar ha lättare att se honom i andra karaktärer. Det visar att med en dåres envishet så kan man undkomma den där karaktären som man blivit väldigt känd för.
De väldigt kända skådisarna har ju lyckats med att bli så kända att de kan spela många olika karaktärer, tänker på tex avengers filmerna.
Fast man får nog vara försiktig och envis med att inte fastna med en särskild sorts karaktärer.
 
  • Gilla
Reactions: Sel

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 023
Senast: Niyama
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 941
  • Artikel
Dagbok Här kommer en saga börja, fortsätta och kanske också ta slut. Det spelar ingen roll om den är dålig eller bra, välskriven eller slarvig...
Svar
0
· Visningar
283
Senast: Takire
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 409
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp