Olika roller, samma skådespelare

Jag tycker det är ett större "problem" att vissa skådisar liksom alltid får spela samma roll, ibland spoilar det ju till och med filmer!

Typ som när Ed Harris dyker upp som en trevlig, hederlig, inte alls backstabbande man i en film, då är det ju bara att invänta plot twisten när han visar sig ha varit ond HELA TIDEN. För det hade vi ju aldrig kunnat räkna ut baserat på tidigare filmer typ..
 
Jag tycker det är ett större "problem" att vissa skådisar liksom alltid får spela samma roll, ibland spoilar det ju till och med filmer!

Typ som när Ed Harris dyker upp som en trevlig, hederlig, inte alls backstabbande man i en film, då är det ju bara att invänta plot twisten när han visar sig ha varit ond HELA TIDEN. För det hade vi ju aldrig kunnat räkna ut baserat på tidigare filmer typ..
Sean Bean kommer dö. 🤷🏽‍♀️ Dör han inte blir jag förvånad och irriterar mig på att jag suttit hela filmen och väntat på DÖDEN! 😱😁
 
Ska se om jag hittar den, tack! Jag tycker att han verkar vara en intressant människa.
Finns en dokumentär på Netflix om Jim Carrey när han spelade den lite udda amerikanska komikern vars namn jag nu absolut inte kommer ihåg. Tyckte den var väldigt intressant! Man får se lite av människan bakom ”weirdot” Jim Carrey också.

Jim & Andy: The Great Beyond som handlar om när de gjorde filmen Man on the Moon. :) Filmen är en hyllning till komikern Andy Kaufman, som Jim då spelar.

Det är ganska läskigt hur Jim blev Andy Kaufman när han gjorde den filmen, så pass att Andys pappa börjar kalla Jim för sin son... En otroligt intressant dokumentär, och filmen med.
 
Sen finns det skådespelare som spelar olika roller i samma serie så bra att man glömmer att det är samma skådespelare. Och så tittar man på en typ panel med casten och undrar varför flera av huvudrollerna inte är med :confused: (Tatiana Maslany i Orphan Black)
 
Sean Bean kommer dö. 🤷🏽‍♀️ Dör han inte blir jag förvånad och irriterar mig på att jag suttit hela filmen och väntat på DÖDEN! 😱😁
Det här är OT men det finns en jätterolig fejkintervju med Sean Bean om serien Legends han var med i. Han typ frågar hela tiden när hans karaktär ska dö, den är jätterolig så leta upp den på youtube! Så ja så väletablerat är det skämtet :D
Bruce Willis spelar i stort sätt bara en roll oavsett film. Frånskild, olycklig, alkoholiserad, ett barn, polis. Typ så. Älskar Bruce Willis så ingen kritik.
Det finns en värre (och detta är nog kritik) och det är Johnny Depp. Har börjat ledsna på att han verkligen bara har kunnat spela en roll väldigt länge.
 
Minns ni fiskmåsen? (Steven Seagal) ? Chuck Norris o Dwayne Johnson ? Dom har väl aldrig kunnat spela annat än sig själva, eller bilden av sig själva.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Såg en av de stora engelska skådespelarna demonstrera hur han blev en annan person på tv för länge sedan. Tror det var Peter Ustinov. (inte helt 100%). Han tog upp en filt och började prata till den som om det var en baby och han var en ung mor. Det var helt enormt, han blev den unga utarbetade modern.
 
Bruce Willis spelar i stort sätt bara en roll oavsett film. Frånskild, olycklig, alkoholiserad, ett barn, polis. Typ så. Älskar Bruce Willis så ingen kritik.
Hahaha, sant!
När jag såg Armageddon första gången så sa jag till maken, jaha och nu ska Bruce Willis save the day som vanligt för han kommer ju aldrig att dö.... å så FEL jag hade :o Men det var första och enda gången jag sett han dö i film ;):D
 
Hahaha, sant!
När jag såg Armageddon första gången så sa jag till maken, jaha och nu ska Bruce Willis save the day som vanligt för han kommer ju aldrig att dö.... å så FEL jag hade :o Men det var första och enda gången jag sett han dö i film ;):D

Ja han dör men det är fortfarande save the day som gäller ;) Han har fortfarande ett barn och jag har för mig att han är alkoholiserad så det finns en del likheter med hans "vanliga" roll. Jag älskar Armageddon och grinar i slutet så fortfarande ingen kritik :D
 
Ja han dör men det är fortfarande save the day som gäller ;) Han har fortfarande ett barn och jag har för mig att han är alkoholiserad så det finns en del likheter med hans "vanliga" roll. Jag älskar Armageddon och grinar i slutet så fortfarande ingen kritik :D
Ja precis, allt annat var ju "rätt" :p
Mvh/Råkar gilla B.W filmer :up: (vi kallar dom Matinéer här hemma = lättsmält action :angel:)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 723
Senast: Niyama
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 361
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Dagbok Här kommer en saga börja, fortsätta och kanske också ta slut. Det spelar ingen roll om den är dålig eller bra, välskriven eller slarvig...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: Takire
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 303
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp