LadyLusifer
Trådstartare
Ska köpa en ny dressyrsadel till pållen om ett tag (ska sparas först :S ) och har kollat på lite olika modeller som jag är intresserad av.. var på eurohorse och stoppade ner rumpan i det mesta jag kunde hitta där som verkade intressant... jag hittade alla "mina" märken utom Amerigo. Först och främst ska naturligtvis sadeln passa hästen,, men jag funderade på vilken sorts sadel sitter man bäst i om man är lite åt det rundare hållet.. jag vill ha stora anatomista knästöd och djupt välbalanserat säte. Satt i en Albion SLK och den var skön men tyckte inte riktigt om jaguar eller prestiges olika modeller.. däremot tyckte jag att Equipes dressyr sadel var himla skön... underbara knästöd och skönt säte... den är dessutom billigare än nästan samtliga av amerigos modeller.. och den görs efter varje enskilld ryttare och häst. Men är det någon skillnad på hur man sitter i olika sadlar för att få sittbenen och tyngdpunkten rätt.. nu tänkte jag på skillnader som sätets olika form och sånnt... nån som har en ide???? jag är helt förlorad i sadelvärlden känns det som..