Olika vikt på råttorna!

Kosi246

Trådstartare
Jag har 2 han-råttor, bröder, och den ena väger nästan dubbelt så mycket som den andra! den smala gömmer undan mat ibland som den runda sen går och äter upp. Har ni något tips på hur man skulle kunna göra för den smala behöver verkligen äta medans den runda borde äta lite mindre, han är väldigt rund.💗
 
Jag har ingen erfarenhet av råttor men däremot av marsvin. Då vet jag att det rekommenderas att ta ut den smala ur buren och mata den enskilt. Kanske det går med råttan också?

Är du säker på att den är helt frisk också? Inga problem med tänder eller liknande som kan påverka hur mycket den äter?
 
Ja jag gör så nu att han får äta ifred och ser till att han inte får gömma så mkt!😄 han är så energisk så jag tror det är därför han behöver mer energi, den andra gillar mest att ta de lugnt! 💗
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
918
Senast: Bison
·
Hästvård Jag har en liten islandshäst som verkar omöjlig att få upp i vikt just nu. Enligt analys borde hon behöva 7kg hö och lite extra protein...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 067
Senast: Kalkon87
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 412
Senast: Exile
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
943
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Åka långt tåg med katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp