Oliksidig häst

viltmilla

Trådstartare
Funderar över det där med stark och svag sida kontra lång och kort sida.

Har en häst som går lättare i höger varv. Tänker då att det är vänster sida som är den korta, spända sidan?

Han har lätt för slutor till vänster men svårare åt höger. Vilket jag tolkar som att han lättare bär på höger bakben. Betyder det isåfall att han har mer påskjut i vänster bakben och därmed blir kortare i vänster sida eller är det två helt skilda svagheter?

Blir snurrig på detta över hur jag på sikt kan träna honom till att bli liksidig. Vill gärna höra hur ni andra tänker - gör?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 927
Senast: __sofia__
·
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 910
Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 164
Senast: Linda_A
·
Utrustning Då var det dags att se över sadelsituationen igen, då vi fått problem med svullnad och ömhet vid mankbasen. I väntan på att sadlarna...
Svar
6
· Visningar
943

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp