Olivers kattmat

Jenny1

Trådstartare
Jag köpte sist Olivers kattmat som många rekommenderar. Måste snart köpa ny kattmat men är tveksam till den, havre står ju som andra ingrediens?? Katter ska väl inte ha kattmat med spannmål?? Varför rekommenderar så många Olivers??

Jag väger nu mellan Orijen och Applaws. Vilken är bäst?? Orijen innehåller ju väldigt mycket olika vegetabiliska saker, varför???

Det här är en djungel och ju mer jag lär mig desto färre kattmatssorter finns det som duger!

(Jag ger Mjaus blötmat på tetra som huvudfoder, men de får torrfoder också och jag vill ha det bästa...)
 
Sv: Olivers kattmat

Olivers har över 70% kyckling i sitt foder. Alltså är första ingrediensen väldigt "stor". Jag föredrar Oliver's framför Orijen pga orijens höga fiskinnehåll.
Både Olivers, Orijen och Applaws är bra för att vara torrfoder.

Det finns inte ett enda torrfoder som är fritt från kolhydratkälla, det kommer man tyvärr inte ifrån om man väljer att ge torrt.
 
Sv: Olivers kattmat

Olivers har över 70% kyckling i sitt foder. Alltså är första ingrediensen väldigt "stor". Jag föredrar Oliver's framför Orijen pga orijens höga fiskinnehåll.
Både Olivers, Orijen och Applaws är bra för att vara torrfoder.

Det finns inte ett enda torrfoder som är fritt från kolhydratkälla, det kommer man tyvärr inte ifrån om man väljer att ge torrt.

Okej! Då är det kanske okej ändå, men katterna älskar det inte precis. Iofs äter de det men... Det är just fiskinnehållet som gör att jag tvekar på Orijen, det är fisk i Applaws också men verkar vara mindre.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, skulle behöva lite råd och tips. Jag har en Welsh Corgi Pembroke som snart är 5 år (Bibbi) För tre veckor sedan slutade hon att äta...
Svar
2
· Visningar
1 845
Senast: Luktpion
·
Katthälsa Hej! Min kattunge (4 månader) har ätit Royal Canin sedan hon började äta torr- och våtfoder, men det är ett foder jag känner att jag...
2
Svar
24
· Visningar
3 422
Senast: Silkisif
·
Katthälsa Hej! Ska försöka göra en lång historia kort. Jag har två katter, hane 3 (snart) år och hona 7 år. Dom endast ätit blötfoder (Mjau)...
Svar
3
· Visningar
902
Senast: Sasse
·
Övr. Katt Vi har nu bestämt oss för att försöka få katten att äta lite bättre mat. Jag har dock dålig koll på kattmat och min mor (som har katten)...
Svar
1
· Visningar
1 217
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Bildtråden
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp