Oljiga glasögon?

silverblom

Trådstartare
Vad gör man åt oljiga glasögon? Hur får man bort det?

Har tvättat med varmt vatten och yes typ 10 gånger utan förbättring. De är så oljiga så man ser suddigt. Vet inte vad som har hänt? Ev kan de ha fått fönster rengörings spray på sig. Kan de förstöra dem?
 
Vad gör man åt oljiga glasögon? Hur får man bort det?

Har tvättat med varmt vatten och yes typ 10 gånger utan förbättring. De är så oljiga så man ser suddigt. Vet inte vad som har hänt? Ev kan de ha fått fönster rengörings spray på sig. Kan de förstöra dem?
Rent dvs destillerat vatten samt microfiberduk efter rengöring med yes använder jag för att få dem perfekt rena, samma med bildskärmen till datorn.
 
Man får nog se upp med fönsterputs, en del glasögon har belagd yta som kan vara ganska känslig.

Från internet:
"Använd aldrig produkter som innehåller ammoniak som t.ex. fönsterputs då det kan skada ytbehandlingen på glasen "
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
651
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
5 998
Senast: bettysmatte
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 970
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Jätte konstig rubrik jag vet. För någon vecka sedan sa jag upp kontakten med min storebror efter ett jätte bråk via telefon. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 121
Senast: et_flickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Tälta med hund
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp