Bukefalos 25 år!

J

jessicaaa

är det någon skillnad på MJ innehållet i olika oljor? är det nån mening med att köpa krafft's (dyra)energiolja istället för 'vanlig' olja, när jag ger olja endast för att balansera protein/energikvoten? :confused:

Vissa oljor är bättre sammansatta än andra. De i matbutiken har ibland tillsatser ex konserveringsmedl. Kolla så att oljan är helt ren!
Rapsolja, kallpressad är bra! Själv ger jag linfröolja, kallpressad till mina. Ca 1-2 dl per dag. Kostar 90 kronor för 5 liter.
Forans Carron oil är till hälften linfröolja, andra hälften vatten... Rekommenderar 30-60 ml per dag. Pris ca 90 kronor för en liter. Mycket pengar för vatten...

Ulrika :banana:

Liknande trådar

Foder&Strö Har i år fått tag på två olika sorters hö. Skickade in själv analys till USA. Hade aldrig köpt det ett normalt år, men har inget val...
Svar
9
· Visningar
1 361
Skola&Jobb För att göra en lång historia kort. Jobbade tidigare på ett ställe men bytte jobb, något som jag ångrar idag. Hur som helst försöker...
2
Svar
28
· Visningar
3 205
Katthälsa Hej! Söker lite tips om kattmat. Familjen har två 11 åriga syskon blandraskatter. Vi har haft de sedan de var kattungar och har ätit...
Svar
15
· Visningar
819
Utrustning Är ett stort fan av horsewares täcken. Gillar passformen, tycker att dom är typ dom enda jag provat som håller vätan ute och...
2
Svar
37
· Visningar
2 893

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #6
  • Tillskott för bättre päls?

Hästrelaterat

Omröstningar