Olycka på väg hem från jobb - vad gäller?

Njae, du skrev att du ville att telefonen skulle säga att 80% var 100% och inte låta en ladda de sista 20% oavsett om man vill eller ej. Då är ju 20% av batteriet outnyttjat. Så antingen blir batteritiden 20% kortare eller så måste batteriet vara 20% större. Om man börjar tillverka alla mobilbatterier 20% större än vad man gör nu skulle det ju helt klart påverka miljön, även om du inte har pratat om det, om du förstår hur jag menar?

Om alla accepterar 20% kortare batteritid vore det super men jag tror att det kommer gå åt andra hållet, folk kommer vilja ha längre batteritid och använda fler energislukande funktioner i telefonerna.
Men min telefon gör ju just så att den stannar vid 85% eftersom det är snällare för telefonen. Jag undrar varför inte tillverkaren har det som förinställd o h varför man lika gärna inte kan skriva 100% trots att det finns 15% kvar.
 
Men min telefon gör ju just så att den stannar vid 85% eftersom det är snällare för telefonen. Jag undrar varför inte tillverkaren har det som förinställd o h varför man lika gärna inte kan skriva 100% trots att det finns 15% kvar.

Menar du att den ska sluta ladda vid 85% utan möjlighet att ladda mer? I så fall behövs större batteri för att nå samma kapacitet/batteritid som om man använder hela batteriet.

Så jag tror fortfarande att svaret på din fråga är att med din lösning krävs ett större batteri eller så kommer det laddas ur fortare än nu (eftersom du inte kan ladda hela).

Paus vid 85% med valet att ladda vidare låter som bästa lösningen.

Eller vad är det du vill uppnå?
 
Jag lagade nyligen skärmen på min 3 år gamla Samsung Galaxy. De tittade lite konstigt på mig men jag hade inte tänkt byta telefon än på ett par år och vägrar hoppa på den cirkusen. Jag är nöjd med den, så det var värt 1600.
Jag byter inte heller mobil, dock orkade ja inte laga skärmen på min iphone 4S när den sprack å den va 6 år gammal. 😅
 
Menar du att den ska sluta ladda vid 85% utan möjlighet att ladda mer? I så fall behövs större batteri för att nå samma kapacitet/batteritid som om man använder hela batteriet.

Så jag tror fortfarande att svaret på din fråga är att med din lösning krävs ett större batteri eller så kommer det laddas ur fortare än nu (eftersom du inte kan ladda hela).

Paus vid 85% med valet att ladda vidare låter som bästa lösningen.

Eller vad är det du vill uppnå?
Jag vet inte hur jag ska förklara på nåt annat sätt. Men nej, jag vill inte göra större batterier.
 
Jag vet inte hur jag ska förklara på nåt annat sätt. Men nej, jag vill inte göra större batterier.
Okej men blir inte batteriet i praktiken mindre då om man inte kan ladda det till 100%?

Hur ska batteriet få lika lång batteritid som när det är fulladdat om man inte kan ladda det fullt?
 
Okej men blir inte batteriet i praktiken mindre då om man inte kan ladda det till 100%?

Hur ska batteriet få lika lång batteritid som när det är fulladdat om man inte kan ladda det fullt?

Du får inte lika lång batteritid men du får ett batteri som håller längre.
 
Okej men blir inte batteriet i praktiken mindre då om man inte kan ladda det till 100%?

Hur ska batteriet få lika lång batteritid som när det är fulladdat om man inte kan ladda det fullt?
Meh. Jag har ju redan det där. För mig är ju batteriets fulla kapacitet vad jag får av 85%.
 
Skärmen flimrar bara mer och mer.... Blir att kolla på ny i helgen.

Har ni tips på någon med riktigt bra batteritid, ip 68 och allmänt skitbra så tipsa gärna.

En ny telefon ska inte behöva laddas på 2-3 dygn tänker jag. Så har ni en idé om vad jag är ute efter!
https://www.nokia.com/phones/sv_se/nokia-xr-20/specs?sku=VMA750F9FI1CN0

Är väldigt nöjd med denna bortsett från en sak, av/på knappen är lite känslig så typ varannan gång går kameran igång:grin:. Lite för stor också egentligen men jag hittade ingen mindre med de kraven jag hade.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp