Olyckan ändrade allt – men inte deras kärlek

Sv: Olyckan ändrade allt – men inte deras kärlek

Verkligen tragiskt! Jag reagerar dock mot, att det inte står något om, hur det gick för flickan och hästen. Och varför skulle någon be om ursäkt? Det var ju en olyckshändelse, eller hur? Däremot kunde kanske flickan hört av sig, men hon hade troligen nog med sin egen sorg. Hästen fick väl kanske avlivas eller blev i alla fall svårt skadad.
 
Sv: Olyckan ändrade allt – men inte deras kärlek

Be om ursäkt???
Precis som de va hennes fel att hon blev avkastad. Dessutom så kanske man inte lämnar ut personuppgifter på folk som blir skadade av ens häst. Hon kanske ville visa sitt medlidande, men de är ju svårt om hon inte vet va människan heter...
 
Sv: Olyckan ändrade allt – men inte deras kärlek

Nog hade jag bett om ursäkt om min häst orsakat en olycka. Min häst är mitt ansvar.
 
Sv: Olyckan ändrade allt – men inte deras kärlek

Men snälla nån, hur gick det med flickan som blivit avkastad? Varför blev hon avkastad? Kanske var det någon egoistiskt bilist som ej visat hänsyn och som därigenom orsakat olyckan.
Om någon ska be om ursäkt så är det väl den eller de som skrämde hästen så den fick sån panik och sprang genom taket på bilen. Flickan var ju själv ett offer.
För övrigt är det inte första gången jag läser en korkad artikel i Arbetarbladet.
Och ofta där hästar framställs som något verkligt negativt...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (KK) Lars-Erik Lundin köpte sin första häst när han var 20 år. Sedan dess har han på fritiden hållit på både med uppfödning och att...
Svar
0
· Visningar
845
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Arbetarbladet) Högbo-Spelen slår alla tidigare rekord i sin 12-åriga historia. De nationella hästhoppningarna har ett så stort...
Svar
0
· Visningar
648
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Arbetarbladet) Årets första stora Quartershow avgjordes på Grevagården i Skövde. Elin Engblom, 19 och Tender N Honor,7, från Hagsta...
Svar
0
· Visningar
813
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Arbetarbladet) Dressyrstjärnan Sara Henrietta Bergström Källström rider fyra–fem hästar om dagen, sex dagar i veckan. En ryttare som...
Svar
0
· Visningar
647
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp