Olycksfallsförsäkringar med sveda och värk?

nickan1

Trådstartare
De flesta olycksfallsförsäkringar verkar numera inte ha ersättning för sveda och värk när jag lusläst villkoren på en del av dem. Är det någon som kan tipsa om en olycksfallsförsäkring där detta finns med? Tycker det är en viktig bit om man skulle råka ut för någon mer omfattande skada med längre sjukskrivningstid. Tittade på ICA som hade det med men tyckte det var ett lågt månadsbelopp där och var inte nöjd med en del av de andra villkoren.
 
Jag fick nåt liknande sveda och värk när jag bröt axeln. Kanske hette det nåt annat, det vet jag faktiskt inte.
Folksam.
 
De flesta olycksfallsförsäkringar verkar numera inte ha ersättning för sveda och värk när jag lusläst villkoren på en del av dem. Är det någon som kan tipsa om en olycksfallsförsäkring där detta finns med? Tycker det är en viktig bit om man skulle råka ut för någon mer omfattande skada med längre sjukskrivningstid. Tittade på ICA som hade det med men tyckte det var ett lågt månadsbelopp där och var inte nöjd med en del av de andra villkoren.
Ja, Folksam har ersättning om man behövt uppsöka sjukvård.
Sedan har de till exempel för antal dygn man går med stygn (eller annat "lidande" antar jag) och så återbesöket för att ta bort till exempel.

Nu har inte jag läst så mycket, men jag tror inte det kallas sveda och värk hos bolagen utan något annat.
Men har du lusläst villkoren så finns väl inget sådant alls antar jag.
 
Ja, Folksam har ersättning om man behövt uppsöka sjukvård.
Sedan har de till exempel för antal dygn man går med stygn (eller annat "lidande" antar jag) och så återbesöket för att ta bort till exempel.

Jag har olycksfallsförsäkring hos Folksam. För 2,5 år sedan dråsade jag omkull i stallet och landade på skallen. Fick sy 13 stygn hos akuten och stygnen togs på vårdcentral efter 10 dgr. Fick 2500 kr för det lidandet. Blev ju sydd i pannan så jag såg ut som Frankensteins monster...

/Lizzie
 
Jag har olycksfallsförsäkring hos Folksam. För 2,5 år sedan dråsade jag omkull i stallet och landade på skallen. Fick sy 13 stygn hos akuten och stygnen togs på vårdcentral efter 10 dgr. Fick 2500 kr för det lidandet. Blev ju sydd i pannan så jag såg ut som Frankensteins monster...

/Lizzie
Jo. Jag fick för stygn i handen. Men du får tex om du går med gips också skulle jag tro. Men jag vet inte vad reglerna för det är. Därav att jag tog stygn som exempel.

Undrar vad den ersättningen heter i försäkringsvillkor hos dem förresten. För sveda och värk heter det ju inte..
 
Tack för svaren ska kolla på Folksam och Länsförsäkringar då! Jag kanske helt enkelt får ringa Folksam och fråga då om det heter något annat för jag kan ju ha missat det om det ändrat namn.
 
Jag har olycksfallsförsäkring hos Folksam. För 2,5 år sedan dråsade jag omkull i stallet och landade på skallen. Fick sy 13 stygn hos akuten och stygnen togs på vårdcentral efter 10 dgr. Fick 2500 kr för det lidandet. Blev ju sydd i pannan så jag såg ut som Frankensteins monster...

/Lizzie

Jag fick 7000:- när jag åkte av och fick en hjärnskakning. Sen ersatte de såklart för sjukhusbesök, resor och ny hjälm.
 
Jag fi k en engångsersättning av både TryggHansa och Agria incident när jag bröt axeln. De kallar den inte sveda och värk men blir ju samma ska som sveda och värk dvs en plåster på såren peng liksom.

Sveda och värk har det kallats när det regleras personskada pga trafikolycka
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 974
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 636
Juridik & Ekonomi I slutet på januari blev jag rammad av en traktor (jag stod stilla med min bil), bilen gick till skrot och föraren av traktor ansågs...
Svar
9
· Visningar
1 079
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 126
Senast: JennyLz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp