Om att våga ta plats - utan att det är på andras bekostnad

Sv: Om att våga ta plats - utan att det är på andras bekostnad

så högre utbildning ska inte delges "svaga" elever då:o

Absolut, men det är inte en rättighet för alla att klara den. Däremot har ju alla rätt att få det stöd de behöver för att klara grundskolan.

I högskoleutbildning så är det mer så att man får ett visst pensum av pedagogiskt stöd, klarar man ändå inte utbildningen, tja, då gjorde man inte det.
 
Sv: Om att våga ta plats - utan att det är på andras bekostnad

Men kan vi inte styra tillbaks tråden till det den var tänkt till - Ett ta plats utan att det är på bekostnad av andra.

För att bara klaga kommer man ingen vart med, utan en diskussion om hur kan vara en bra väg att hålla detta levande om hur man undviker att andra känner sig undanskuffade utan man för den skull själv måste stryka längs väggarna och be om ursäkt.

Och ja, det kan vara en genus eller snarare diskrimineringsfråga. Inte mindre intressant för det!

Ptr
 
Sv: Om att våga ta plats - utan att det är på andras bekostnad

Så är det i princip idag, med nya systemet av regelverk kan jag inte komma in på nån utbildning och inte komplettera några betyg heller. Det var en engångschans och jag tog den.

Ptr
 
Sv: Om att våga ta plats - utan att det är på andras bekostnad

Så är det i princip idag, med nya systemet av regelverk kan jag inte komma in på nån utbildning och inte komplettera några betyg heller. Det var en engångschans och jag tog den.

Ptr

Give them hell !
Dä är bara att ta chansen;)
 
Sv: Om att våga ta plats - utan att det är på andras bekostnad

Så är det i princip idag, med nya systemet av regelverk kan jag inte komma in på nån utbildning och inte komplettera några betyg heller. Det var en engångschans och jag tog den.

Ptr

Det låter ju bra att du tog chansen. Då är du ju motiverad och det är en stor fördel när det gäller att plugga.
Vad är det för jobb du siktar på efter utbildnignen?
 
Sv: Om att våga ta plats - utan att det är på andras bekostnad

Men kan vi inte styra tillbaks tråden till det den var tänkt till - Ett ta plats utan att det är på bekostnad av andra.

För att bara klaga kommer man ingen vart med, utan en diskussion om hur kan vara en bra väg att hålla detta levande om hur man undviker att andra känner sig undanskuffade utan man för den skull själv måste stryka längs väggarna och be om ursäkt.

Och ja, det kan vara en genus eller snarare diskrimineringsfråga. Inte mindre intressant för det!

Ptr

Ett enkelt sätt är ju helt enkelt att dela antalet deltagare med antalet minuter, så många minuter finns det per deltagare. Tar man väldigt mycket mer tid än så, så är ju risken att andra känner sig undanskuffade. Det innebär inte att alternativet ska vara att stryka längs med väggarna, men att man kanske tar 5 istället för 15 minuter i anspråk för privata funderingar på ett seminarium.
 
Sv: Om att våga ta plats - utan att det är på andras bekostnad

Ja du, skiter faktiskt i det just nu! Det är intressant och jag behövde byta hjulspår i livet.

Men en och annan timmerstock ska jag väl få betalt för att få bila till hoppas jag.

Ptr
 
Sv: Om att våga ta plats - utan att det är på andras bekostnad

Då anser du att i den vanliga skolan ska inte de svaga eleverna tillåtas ta tid från gruppen då?:meh:

Det är det som skiljer högskolan från grundskolan.och gymnasiet. Man måste kunna tillgodogöra sig kunskapen på egen hand och ha tillräckliga grundkunskaper.
 
Gammal tråd men ändå.
Det som hände senare vara att jag fick skåda lite ljus - eller snarare att där vart information om vilka rättigheter och hjälp som finns att få. Ljud- och text- böcker digitalt var en slagkraftig hjälp. Sen togs just dessa besvärliga frågor upp från skolan med, som av en händelse stoppade det in i någon kurs och det satte nog tummen i ögat lite på en del som bidragit till att jag, och som det visad sig rätt många andra, slutade att visa sitt besvär med vissa andra.
Jag kom inte imål riktigt med min utbildning - än. Har lite kompleteringar kvar och sen är det att ge sig på examensarbetet, som dock i någon mån är påbörjat.

Någonstans på vägen vart det dock för mycket för mitt eget huvud, så det la så att säga av, vilket med gjorde mig väldigt dåligt rustad för att orka skaka av mig hur andra bettedde sig. Det bättrar sig men tröttheten så fort jag gjort något är tämligen massiv och glädjen i det jag lärt mig är inte lika lätt att frammana. Hoppas det kommer åter varteftersom det med.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag ska precis kliva in i vuxenvärlden och mitt liv är redan helt förstört. Jag har inte klarat skolan då jag har grav social ångest...
Svar
9
· Visningar
1 263
Senast: Vinur
·
Relationer En liten undran..Hur mycket plockar och sorterar ni efter er respektive? Vi har levt ihop i 25 år eller mer så jag är liksom van vid hur...
25 26 27
Svar
533
· Visningar
23 356
Senast: Korven
·
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
19 254
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ Jag känner en stor osäkerhet och rädsla kring män, och känner en fruktansvärd panik inför att bli intim med någon. Men även i andra...
2
Svar
36
· Visningar
3 870
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp