Om buke får välja: Sommartid eller vintertid året om?

Föredrar du sommartid eller normaltid året om i Sverige?

  • Sommartid

    Röster: 234 67,2%
  • Normaltid (vintertid)

    Röster: 114 32,8%

  • Antal omröstningsdeltagare
    348
Så här är det för mig med. Är jättetrött på kvällen, men försöker hålla mig vaken den där ”extra” timmen. Sedan vaknar jag vid 4 av mig själv och är jättetrött men samtidigt går hjärnan på högvarv och är klarvaken.

Jag vaknar kl. 4 och min kropp tycker att det är morgon och dags att gå upp. Då har jag sovit klart. Eftersom jag somnade kl. 20 kvällen innan. Jag försöker också hålla mig vaken längre. Om något händer som t.ex. ut med vänner på restaurang, konsert eller liknande är det inga problem att hålla mig vaken längre. Men jag vaknar ju likväl mellan 5-6 på morgonen. Men en vanlig hemmakväll går jag och lägger mig runt 20-21 för att jag är trött och vaknar 7-8 timmar senare. Vilket blir ca kl. 5. Inte ens en sommarsemester på 3 veckor gör att jag vänder dygnet lite mer normalt.
 
Jag vaknar kl. 4 och min kropp tycker att det är morgon och dags att gå upp. Då har jag sovit klart. Eftersom jag somnade kl. 20 kvällen innan. Jag försöker också hålla mig vaken längre. Om något händer som t.ex. ut med vänner på restaurang, konsert eller liknande är det inga problem att hålla mig vaken längre. Men jag vaknar ju likväl mellan 5-6 på morgonen. Men en vanlig hemmakväll går jag och lägger mig runt 20-21 för att jag är trött och vaknar 7-8 timmar senare. Vilket blir ca kl. 5. Inte ens en sommarsemester på 3 veckor gör att jag vänder dygnet lite mer normalt.
Precis så. Fast jag tvingar mig själv att INTE somna vid 20-21 snåret (för att komma i fas) = får ofta insomningsproblem eftersom jag missar det vanliga ”sömntåget” = mindre sömn eftersom jag vaknar samma tid ändå = trött + klarvaken på samma gång. :cautious:
 
Precis så. Fast jag tvingar mig själv att INTE somna vid 20-21 snåret (för att komma i fas) = får ofta insomningsproblem eftersom jag missar det vanliga ”sömntåget” = mindre sömn eftersom jag vaknar samma tid ändå = trött + klarvaken på samma gång. :cautious:
Fast om hela världen helt enkelt höll fasta på En tid och inte höll på och hattade vore väl det här inte ett problem? :)
 
Fast om hela världen helt enkelt höll fasta på En tid och inte höll på och hattade vore väl det här inte ett problem? :)
Nä, precis. Det är ju just när det ändras som det blir problem för mig. Speciellt till vintertid när det blir som jag skrev ovan. När det ändras till sommartid blir jag ju bara piggare på kvällarna och vaknar lite senare = lycka. :p (Problemet är nog att klockan ändras och inte solen. Jag känner av jetlag rätt mycket också, men då går det snabbare att ställa om eftersom solen också ändrats. Så att säga. 😅)
 

Liknande trådar

S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
6 773
Senast: Madick
·
Foder & Strö Avdelningen vilda ideer har fått fram ännu en (vild) ide.. :devil: Jag fodrar med småbalshösilage, ca 40 kg per bal, TS kring 55%...
2
Svar
21
· Visningar
2 442

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Varulvslekarnas anmälningstråd
  • Vi som letar hus
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp