Om det inte funkar att jobba...

Pancakes

Trådstartare
... pga smärta/skada (med orsak i arbetet), vad händer då? Om arbetsplatsen inte kan erbjuda andra arbetsuppgifter till en fastanställd tänker jag.
 
En arbetsgivare är inte tvungen att hitta på nya arbetsuppgifter utan är det så att den anställde inte kan utföra några arbetsuppgifter alls på jobbet, alltså att man inte kan bli omplacerad eller liknande så är det uppsägning av personliga skäl som sker.
 
En arbetsgivare är inte tvungen att hitta på nya arbetsuppgifter utan är det så att den anställde inte kan utföra några arbetsuppgifter alls på jobbet, alltså att man inte kan bli omplacerad eller liknande så är det uppsägning av personliga skäl som sker.

Det var det vi anade...
 
Fast en arbetsgivare är ju skyldig att låta den anställde få en chans att rehabilitera sig också (det kanske har skett?). Om det är en arbetsskada, är det rapporterat som sådan? Det kan ha betydelse för försäkringar etc.
 
Som Mysaan redan konstaterat är det uppsägning som gäller om den anställde inte kan utföra något arbete på arbetsplatsen. Och troligen sjukskrivning till dess uppsägningen går igenom (uppsägningstid).

Detta är ju en rätt lång process där Försäkringskassan är inblandad eftersom det ofta handlar om rehab-åtgärder och att komma överens om rimlig rutin.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här med artros som lever hästliv?Hur funkar det? Specialanpassningar? Vad har ni för häst?Jag har blivit diagnostiserad...
Svar
9
· Visningar
569
Senast: lingonben
·
Juridik & Ekonomi Jag har varit sjukskriven efter operation av en hand, sista sjukskrivningsdagen är i morgon. (Hade samma för andra handen i höstas, i...
Svar
7
· Visningar
475
Senast: Gnist
·
Skola & Jobb Hej, Jag har sen ett år tillbaka varit sugen på att byta jobb. Sökte därför en tjänst som jag blev intresserad av. Var på intervju och...
2
Svar
33
· Visningar
2 693
Senast: Dorinda
·
Skola & Jobb Jag har ett jobb där prio 1 är att svara i telefonen, allt ska släppas när det ringer. Men jag har ju en massa andra administrativa...
2
Svar
20
· Visningar
1 510
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp