Om det så vore den sista hundrasen på jorden

Lite nyfiken, hur är han till temperamentet? Hur mycket motion vill han ha?
Han är än så länge bara 4 1/2 månad, intermediate/mellan. Han är väldigt mysig, kelsjuk och ska prompt vara väldigt nära. Fullständigt matgalen och lite osäker villket resulterar i att han skäller. Men med en larmande bakgrund i rasen så är väl det att vänta till viss del. Som lägenhetsboende försöker vi dock att hålla det till ett minimum. Men jag hyser hopp då han bör kunna motiveras med både godis och lek, med rätt förutsättningar. Han fryser väldigt, men eftersom att han fortfarande är så liten både i kropp och knopp så hoppas jag att han blir lite tåligare till nästa vinter. Till sommaren gissar jag på att det kommer vara full fart på honom. Han har mycket energi och är faktiskt snabblärd, urhund till trotts.
 
Han är än så länge bara 4 1/2 månad, intermediate/mellan. Han är väldigt mysig, kelsjuk och ska prompt vara väldigt nära. Fullständigt matgalen och lite osäker villket resulterar i att han skäller. Men med en larmande bakgrund i rasen så är väl det att vänta till viss del. Som lägenhetsboende försöker vi dock att hålla det till ett minimum. Men jag hyser hopp då han bör kunna motiveras med både godis och lek, med rätt förutsättningar. Han fryser väldigt, men eftersom att han fortfarande är så liten både i kropp och knopp så hoppas jag att han blir lite tåligare till nästa vinter. Till sommaren gissar jag på att det kommer vara full fart på honom. Han har mycket energi och är faktiskt snabblärd, urhund till trotts.
Tack för svar! Energin passar inte mig då, men hoppas att ni får det roligt tillsammans! :love:
 
Jag är egentligen ingen "hundmänniska" och skulle absolut hellre leva utan hund än med en ras som av ett eller annat skäl inte passar mig. Jag är kräsen. De enda hundar jag nuförtiden kan tänka mig är terriers (inte alla men de flesta) och schnauzer i valfri storlek.
 
Terriers skulle jag aldrig skaffa. Ingen jakthund, fågelhund eller vallhund.
Helt enkelt för att de kräver mer och jag vill ha en smidig intelligent hund som funkar överallt
 
Jag skulle inte vilja ha en stor muskelhund av den sort som är avlad för slagsmål eller för att hålla inkräktare borta i laglöst land. Jag skulle inte klara av den och jag skulle vara livrädd för den vilket skulle fucka upp den ännu mer, och till sist skulle den äta upp mig.

Jag är inte så förtjust i små luddiga sällskapshundar eller stora lufsiga pälshögar, men hellre det än ovanstående.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hur många rastrådar klara Buke av? 🙄 Vi är en familj på snart fem personer som börjar bli lite sugna på hund, eller i alla fall jag och...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
10 404
Senast: Guldaskig
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 391
Senast: Habina
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 495
Senast: LaMagia
·
Övr. Hund Förlåt! Jag har funderat några dagar på att skapa en tråd, men såg sedan att det var två andra som hann före. Hoppas en till går bra...
2
Svar
31
· Visningar
3 718
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp