Om du fick 5000 kr... (utbruten från Vad gör vi? Del CIX)

Jag hade lagt pengarna på ett kvalitetstält till mina vandringsresor, de två tält jag har nu är inte av så hög kvalitet och åtminstone det mindre måste bytas ut om jag vill ge mig ut på turer som är längre än bara någon dag.
 
Om ni hade 5000kr ni måste spendera på "nåt till dig själv". Vad skulle göra/köpa då? Betala hyra, räkningar, lån mm gills icke!


Hade köpt två par nya ”spring” skor ett par för terräng och ett par för asfalt, och en ny vindtät väst som andas.
 
Jag hade inte köpt någonting till mig själv, utan jag hade köpt en bil till min fattigpensionär-moster hon kunde ha nu under Covid-19 för hon är så isolerad när hon inte åker kollektivtrafik. Så jag tänkte att jag skulle köpa henne en bil med godkänd besiktning fram till hösten-vintern så hon har någonting att åka i över sommaren. Behöver inte vara flådigt för den ska vara billig i inköp, men tyvärr nu med min separation känner jag inte att jag riktigt har pengarna över. Men hade jag fått ett tillskott på 5000:- så hade jag garanterat köpt henne en billig bil.

Får väl köra en crowd funding annars. :) Nu när jag tänker på det.
 
Jag vet inte 5000:-? skulle väl ha köpt en penna eller något annat dumt. möjligt att jag hade köpt lite aktier.
 
Nu vet jag vad jag ska spendera pengar på idag i alla fall... ett nytt bilbatteri :meh:

Ringde shopen nyss och de har inget batteri som passar min bil hemma förrän på onsdag :down:

Har laddat det gamla batteriet nu över natten och hoppas att det är tillräckligt med kräm i det nu tills då.
Ev att jag gör en shoppingrunda idag då till supermarket och handlar upp mig. Är säker på att om bilen dör igen så kan dom köra hit batteriet till mig på onsdag.


Så nedrans typiskt. Ena dagen har vi 3 bilar och nu "ingen". En bil är utlånad/såld (tänk fodervärd) och den andra är på fastlandet och så min älskade pansarvagn gillar tydligen inte heller kyla (kalla nätter under 20 grader :p )

*livet på en ö*
 

Liknande trådar

Hemmet Mer på temat glass, med inspiration från tråden om glasspriser och vad man kan köra i en glassmaskin. Vi äter mycket glass hemma, och...
2
Svar
22
· Visningar
1 363
Senast: Human
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
282
Senast: Myrten
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 912
Senast: kolblakkur
·
Samhälle Synpunkter på det? Jag läste någonstans att Sverige toppar Europa med mest korttransaktioner per capita. Vet inte om Swich räknas som...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
12 736
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp