Om du fick 5000 kr... (utbruten från Vad gör vi? Del CIX)

Hmmm, blir nog fruktträd och en oljerock :) + lite hud och hårvård, ett frisörbesök när dom nu börjar öppna upp igen känns inte helt fel och kanske lite fotfix inför sommaren också är på sin plats 👸💆‍♀️
 
Jag skulle vilja ha en diskmaskin, men får inte plats med någon i mitt minimala kök.
En fåtölj kanske.
 
Hmm... om man utesluter "nyttigheter" så skulle jag förmodligen lägga pengarna på en upplevelse. Gärna något en riktigt god middag på någon flerstjärnig michelinrestaurang. Eller, givet att reserestriktionerna lättar, en flygbiljett till någon plats jag är nyfiken på.

Inkluderas nyttigheter så blir det en robotdammsugare asap.
 
Googlade lagfartskapning och
Det går inte att kapa en fastighet som är belånad.
Ett billigt sätt att vara helt säker.
Nätskurkar är experter på att hitta alla hål som kan tänkas finnas.
Jag skulle aldrig chansa.
Min gissning är att många gör just så och att kapningarna därför i princip har upphört.
 
Jag skulle vilja lägga detpå en dag på Liseberg med familjen men än verkar det inte finnas nåt öppningsdatum. Annars en spavistelse. Det hade varit skönt. Eller fina sakertill trädgården så den blir riktigtmysig att vara i sommar. Nåt som ger skugga varma dagar. Och nåt fint att sätta i en rabatt som ska "inredas" pånytt.
 
Om ni hade 5000kr ni måste spendera på "nåt till dig själv". Vad skulle göra/köpa då? Betala hyra, räkningar, lån mm gills icke!
Oj, hm en Uhip ridtrenchcoat kanske :) och en ny yogamatta, det är de onödiga vill ha saker jag har på min lista just nu. Underbart att kunna cykla i en perfekt regnkappa och inte bli blöt eller för varm hela sommarhalvåret och sedan vara varm på höst och vinter (jag har en regnjacka som är ok och en höst och vårkappa som är bra men inte så fin, så det är ren vill ha grej. och jag har en ok yogamatta)

Nästa nivå av totalt onödiga prylar är ett par nya ridstövlar (det behöver jag definitivt inte) eller rätt och slätt kläder eller ylletyg för 5000 kr. Behöver just nu inte kläder, ylletyg behöver man egentligen alltid.

Men såklart borde jag bara lägga in det på ett fondkonto. :D
 
Senast ändrad:
Jag lägger just nu väldigt mycket pengar på mig själv i och med lägenhetsrenovering och ny inredning, så det skulle förvinna i mängden ganska snabbt. Men rent spontant så.. taklampor!

Bara till mig själv - nya skor.
 
Vill ju spontant svara med onlinekurs, fysiobesök, kampleksaker och dragsele. Allt till hunden.

Men på mig själv är jag sjukt dålig på att lägga pengar. Ett besök hos frisören hade jag verkligen velat ha (klipper mig själv pga onödigt att lägga pengar på nått som blir typ ok hemma i badrummet), lite nytt smink (mascaran är nog lila gammal som mig) och ett besök hos fysion och för pengarna som blev kvar skulle jag köpa kläder.

Lägger aldrig pengar på mig. Pengarna skyfflar jag in i mitt intresse med hunden, har inga problem att köpa grejer till mig i det (typ skor, träningskläder etc) men sånt som är bara för mig - aldrig.
 
Vill ju spontant svara med onlinekurs, fysiobesök, kampleksaker och dragsele. Allt till hunden.

Men på mig själv är jag sjukt dålig på att lägga pengar. Ett besök hos frisören hade jag verkligen velat ha (klipper mig själv pga onödigt att lägga pengar på nått som blir typ ok hemma i badrummet), lite nytt smink (mascaran är nog lila gammal som mig) och ett besök hos fysion och för pengarna som blev kvar skulle jag köpa kläder.

Lägger aldrig pengar på mig. Pengarna skyfflar jag in i mitt intresse med hunden, har inga problem att köpa grejer till mig i det (typ skor, träningskläder etc) men sånt som är bara för mig - aldrig.
Jag tänker såhär: att investera i sin hobby är också att investera i sig själv :)
 
Jag tänker såhär: att investera i sin hobby är också att investera i sig själv :)

Jo absolut, men tillika som jag kan köpa ett täcke till hunden för 1000:- så klipper jag mig själv på måfå :rofl: Att lägga pengar på mig utan att det är kopplat till något annat om du förstår hur jag menar :) På samma sätt som att jag inte tänker en sekund på att köpa bra, hållbara kläder och skor till mitt barn men tycker att byxor till mig själv för 200:- är dyrt och onödigt.

Jag är inte så viktigt.
 
Oj, jag lägger redan mycket pengar på mig själv och ser mig som rejält bortskämd så jag skulle inte ha några problem att fortsätta i samma stil med 5000 kr extra. :p Kläder, underkläder, skor, friluftskläder och -utrustning, resor, lite hudvård, massage, restaurangbesök/fina råvaror, vin och champagne... Men om jag var tvungen att hitta på något nytt så skulle jag nog köpa en tavla till mitt hem. Det är jag riktigt dålig på.
 
Skor! Ett par skor att ha när jag ska se ordentlig ut på möten (har bara unisex gympaskor) , ett par bekväma och snygga pumps (äger inga alls) och ett par nya löparskor. Nuvarande har jag sprungit över 100 mil i och gått minst lika länge. De är helt slut...
 

Liknande trådar

Hemmet Mer på temat glass, med inspiration från tråden om glasspriser och vad man kan köra i en glassmaskin. Vi äter mycket glass hemma, och...
2
Svar
22
· Visningar
1 350
Senast: Human
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
256
Senast: Myrten
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 860
Senast: kolblakkur
·
Samhälle Synpunkter på det? Jag läste någonstans att Sverige toppar Europa med mest korttransaktioner per capita. Vet inte om Swich räknas som...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
12 604
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp