Om du fick önska....

Maoam

Trådstartare
Vi leker med tanken att du stöter på "anden i lampan" och du får 3 önskningar! Vad skulle du önska och varför?

Jag skulle, trist nog, önska mig obegränsat med pengar i första hand. Då skulle jag kunna jobba mindre, rida mer och aldrig oroa mig över kostnader igen. Önskan nr 2 skulle nog vara att kunna äta allt jag vill och ändå vara smal, haha, tänk att vara rik och kunna käka gourmetmiddagar och en massa lyxiga bakverk utan att bli tjock. Den 3 önskan skulle vara att få vara frisk och slippa all min värk, lättare att njuta av önskning 2 och 3 med en hel kropp.

Så vad hade ni önskat er?
 
Om jag fick önska mer världsomvälvande grejer skulle det såklart vara att mänskligheten hade löst hållbarhets- och klimatgrejen.
Annars hälsa och tillgångar som gav en trygg och stabil avkastning och så jag kunde köpa ett bra boende där jag vill.
 
Vi leker med tanken att du stöter på "anden i lampan" och du får 3 önskningar! Vad skulle du önska och varför?

Jag skulle, trist nog, önska mig obegränsat med pengar i första hand. Då skulle jag kunna jobba mindre, rida mer och aldrig oroa mig över kostnader igen. Önskan nr 2 skulle nog vara att kunna äta allt jag vill och ändå vara smal, haha, tänk att vara rik och kunna käka gourmetmiddagar och en massa lyxiga bakverk utan att bli tjock. Den 3 önskan skulle vara att få vara frisk och slippa all min värk, lättare att njuta av önskning 2 och 3 med en hel kropp.

Så vad hade ni önskat er?

Här kommer världens mest PK svar men:
- Återställt klimat
- Inte en enda plastbit i haven
- Stoppa alla humanitära kriser (kan man klämma ihop det i en önskan?)

Om jag skulle få för mig att vara självisk:
- Livslång hälsa för mig
- Livslång hälsa för min familj
- Obegränsad ekonomi
 
Önskningar för egen del:
Obegränsat med pengar så jag kan köpa ett hus i skärgården och en båt :heart
Då kan jag också skänka massor till katthemmen.

Att mina katter slutade åldras och blev helt friska.

Att mina närstående blev helt friska och slutade åldras.
 
Vi leker med tanken att du stöter på "anden i lampan" och du får 3 önskningar! Vad skulle du önska och varför?

Jag skulle, trist nog, önska mig obegränsat med pengar i första hand. Då skulle jag kunna jobba mindre, rida mer och aldrig oroa mig över kostnader igen. Önskan nr 2 skulle nog vara att kunna äta allt jag vill och ändå vara smal, haha, tänk att vara rik och kunna käka gourmetmiddagar och en massa lyxiga bakverk utan att bli tjock. Den 3 önskan skulle vara att få vara frisk och slippa all min värk, lättare att njuta av önskning 2 och 3 med en hel kropp.

Så vad hade ni önskat er?
Åh jag kanske nöjer mig med det lilla! Det vore så himla nice om vi fick 1-2 rum till plötsligt i huset och trädgården växte till dubbla storleken. Utan att hyran höjdes, om huset bara blev vårt plötsligt ännu bättre. Om jag sedan magiskt kunde få kunskapen om hur man odlar ärtor också så kanske det räcker för nu! Eller vänta, om plommonträdet kunde fått plommon också..

Sedan såklart växthuseffekten bort och havet fullt av fisk om man tänker i det stora istället.
 
1. Obegränsat med pengar resten av livet.
2. Livslång god hälsa för mig och sambon.
3. Evig kärlek mellan mig och sambon.

Självisk lista :o
 
Jag reagerar på att många väljer pengar före hälsa!
1. Jag och sambon fick vara 100% friska och må bra
2. Ha ett jobb som jag tycker är kul varje dag, resten av mitt liv. Och välbetalt.
3. Jag vet faktiskt inte om jag önskar mig att vara ekonomiskt oberoende. Det borde finnas viktigare saker. Jag önskar mig nog mindre mörker på vintern!
 
Forutom obegransade tillgangar och en frisk planet, lite mindre, mer specifika onskningar

1. En egen lagenhet - jag vill aga en tvaa - garna i samma omrade som jag bor i for tillfallet, inte fabriksny, men problemfri med bra/tysta grannar- orkar inte renovera eller ha massa boende problem!

2. Att kunna ha egen hast utan att kompromissa pa min livsstil eller hastens livskvalite - sa kanske nagon slags supertransport som kan ta mig mellan centrala London och typ Surrey pa 2 minuter?

3. Ett mer meningsfullt jobb, dar jag jobbar mot samhallet/klimatet, och inte stora foretag!
 
1 vara frisk
2 att alla andra får vara friska
3 att det inte blir Brexit

Annat blir så svårt att förutse konsekvenserna av.
 
Jag hade önskat mig en värsting Volvo FH lastbil, med grym stereoanläggning, stylad, osv och som aldrig går sönder eller blir smutsig. Hade definitivt kört med den på jobbet och ställt ut.

Sen hade jag nog önskat att jag kunde prata alla språk, lättare att göra sig förstådd när jag åker utomlands osv.

Sista önskningen hade jag nog velat väcka liv i en seriekaraktär så den existerar i verkligheten (har alltid lekt med den tanken).
 
Jag reagerar på att många väljer pengar före hälsa!
1. Jag och sambon fick vara 100% friska och må bra
2. Ha ett jobb som jag tycker är kul varje dag, resten av mitt liv. Och välbetalt.
3. Jag vet faktiskt inte om jag önskar mig att vara ekonomiskt oberoende. Det borde finnas viktigare saker. Jag önskar mig nog mindre mörker på vintern!
Jag tänker som du om ekonomiskt oberoende här. Jag vet inte om jag vill vara det. Ja, kul och trevligt med mycket pengar och göra vad man vill osv, men jag är inte uppvuxen så, jag kommer från en familj där man vänder på varje öre, där fattigdom verkligen är fattigdom och jag kan ibland känna att det finns så mycket viktigare saker än pengar. Om man bara har pengar så man klarar sig, så är jag nöjd. Pengar köper inte lycka och glädje även om det hjälper till, det är därför jag skulle önska mig pengar så jag klarar mig.

En annan önskan skulle vara att kunna se och höra normalt och inte ha epilepsi så att jag kan köra bil, då jäklar skulle jag köra bil! Förlåt klimatet, får väl bli elbil då?! Det duger utmärkt det med!

Ett jobb jag trivs med.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter "There once was a man who lived a life so strange, it had to be true. Only he could see what no one else can—the darkness inside... the...
56 57 58
Svar
1 159
· Visningar
33 279
Senast: Paddington
·
Kropp & Själ Jag sökte i mellandagarna vård för "drömtillstånd" jag dragits med sedan något år tillbaka nu. Det satt en läkare och lyssnade och...
Svar
19
· Visningar
2 313
Senast: kryddelydd
·
  • Låst
Tjatter Knappt har Katniss och Peeta hunnit hämta sig från Hungerspelen där de båda tack vare Katniss list lyckades överleva, förrän de ställs...
73 74 75
Svar
1 489
· Visningar
55 264
Senast: bollen__
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 855
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp