Om du fick önska....

1. Frisk i knopp och kropp
2. Att veta vad jag vill göra i livet plus faktiskt uppnå det
3. Ingen mera klimatkris
 
Önskningar för egen del:
Obegränsat med pengar så jag kan köpa ett hus i skärgården och en båt :heart
Då kan jag också skänka massor till katthemmen.

Att mina katter slutade åldras och blev helt friska.

Att mina närstående blev helt friska och slutade åldras.

Fasiken, jag hade ju kanske kunnat önska mig själv frisk också när jag ändå var på gång 🙈
 
Jag hade önskat:
- att min mamma levde
- att de jag tycker om ska ha god hälsa och slippa sjukdom och psykiskt lidande
- att jag har tillräckligt med pengar att göra global skillnad

Mvh Miks
 
Vi leker med tanken att du stöter på "anden i lampan" och du får 3 önskningar! Vad skulle du önska och varför?

Jag skulle, trist nog, önska mig obegränsat med pengar i första hand. Då skulle jag kunna jobba mindre, rida mer och aldrig oroa mig över kostnader igen. Önskan nr 2 skulle nog vara att kunna äta allt jag vill och ändå vara smal, haha, tänk att vara rik och kunna käka gourmetmiddagar och en massa lyxiga bakverk utan att bli tjock. Den 3 önskan skulle vara att få vara frisk och slippa all min värk, lättare att njuta av önskning 2 och 3 med en hel kropp.

Så vad hade ni önskat er?
Jag hade nog önskat rätt så likt dig, hade varit otroligt underbart att vara ekomomiskt oberoende, eller åtminstone ha nog för att kunna leva som vi vill. Även jag har en del värk som förvärras när jag väger mer, så hade gärna varit betydligt smalare både av den orsaken och rent utseendemässigt. 3 önskningen hade nog varit att vara riktigt grym på att rida.
 
Jag kan inte rangordna mina önskningar men utan inbördes ordning:
*Jämställdhet och jämlikhet i världen, för egen del kanske jag kunnat leva utan att uppleva det som ett evigt krig mot patriarkatet men det känns lika sannolikt som att få fred på jorden...
*Att få känna hur det skulle kunna kännas att vilja leva på riktigt, och må bra.
*God hälsa till alla jag känner.
 
1, bli frisk
2, god hälsa hos familjen (egentligen alla andra med)
3. Att vi kan lösa klimatproblemet
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter "There once was a man who lived a life so strange, it had to be true. Only he could see what no one else can—the darkness inside... the...
56 57 58
Svar
1 159
· Visningar
32 962
Senast: Paddington
·
Kropp & Själ Jag sökte i mellandagarna vård för "drömtillstånd" jag dragits med sedan något år tillbaka nu. Det satt en läkare och lyssnade och...
Svar
19
· Visningar
2 299
Senast: kryddelydd
·
  • Låst
Tjatter Knappt har Katniss och Peeta hunnit hämta sig från Hungerspelen där de båda tack vare Katniss list lyckades överleva, förrän de ställs...
73 74 75
Svar
1 489
· Visningar
54 997
Senast: bollen__
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 649
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp