Om du fick stifta en egen lag

Om du fick makten helt i dina händer att stifta en ny lag, vad skulle du då hitta på för något?
Själv skulle jag besluta om en lag som skattebefriar pensionärer.

Bra där!

Men jag skulle vilja att alla som är bevisat pedofiler, mördare, misshandlare, djurplågare osv dömdes till döden så att man slapp packet!

Vinsten för att slippa fängelser skulle kunna gå till våra pensionärer och andra utsatta som får lida nu.
 
Om du fick makten helt i dina händer att stifta en ny lag, vad skulle du då hitta på för något?
Lag om att för att framföra ett släp efter fordon måste man ha utbildning/körkort.
Finns alldeles för många som inte kan köra med släp.

Kanske även lag på att så fort du kopplar på ett släp efter ett fordon är fordonet spärrat och kan inte köra fortare än den högsta tillåtna hastigheten med det släpet.
 
Det kanske inte räknas som en lag, men jag hade gärna sett att stora delar av vår svenska ledning (på alla nivåer) ses över gällande onödiga konsulter, kurser, representation etc. Det dyker ju upp i media då och då att det försvinner alldeles för mycket pengar som inte kommer någon till nytta.
 
Om du fick makten helt i dina händer att stifta en ny lag, vad skulle du då hitta på för något?
Själv skulle jag besluta om en lag som skattebefriar pensionärer.

Den borde inte vara orimlig - den är så att säga sparad med skatten redan så inkomsten som gett den är redan skattad skulle man kunna säga.
 
Lag om att för att framföra ett släp efter fordon måste man ha utbildning/körkort.
Finns alldeles för många som inte kan köra med släp.

Kanske även lag på att så fort du kopplar på ett släp efter ett fordon är fordonet spärrat och kan inte köra fortare än den högsta tillåtna hastigheten med det släpet.

Högsta tillåtna hastighet för alla fordon där det inte är anordnat för att kunna köra om skulle vara 80.
 
Avskaffa landstingen.

21 stycken har vi som enligt mig sitter som ett slags mellanchefer mellan kommun och statlig nivå. Ta bort dem och fördela uppgifterna direkt på kommunnivå eller statlig nivå.
 

Liknande trådar

Samhälle För jag fattar inte. Om en 15-åring begår ett grovt kan man inte dömas till fängelse om jag har fattat det rätt för då ä man inte vuxen...
Svar
8
· Visningar
1 023
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
532
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 505
Senast: Myrten
·
Hemmet För några dagar sedan fick jag kontrakt på ny hyresrätt. Ska nu säga upp min gamla men behöver lite hjälp att tänka. Har egentligen...
Svar
12
· Visningar
841
Senast: mysboll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp